2015. január 22., csütörtök

Kókuszos sütemény narancsmázzal (laktózmentes)



Olyan finom, hogy kétszer sütöttem egymás után :)
Tömör, de nem nehéz, éppen ellenkezőleg: puha, nedves textúrájú.
S bár a kókusz adja az alapot, nem tolakodik benne a kókuszíz, 
a narancsos máz, a "korona" felülírja.
A Férjem az első falat után azt mondta :) "hm. igazi teasütemény"....




Kókuszos sütemény 

Hozzávalók
2 db tojás
90 g kristálycukor
pici só
90 g olvadt kókuszvaj
100 g kókusztej (muller vagy alnatura/dm vagy sűrű házi)
1/2 narancs leve (50 g)
150 g kókuszreszelék
100 g finomliszt
1/2 cs sütőpor (foszfátmentes, alnatura/dm)
+
máz
1/2 narancs leve
amennyi porcukrot felvesz ~ 100 g
3 csepp vadnarancs illóolaj (belsőleg használható)
+
tetejére
kókuszpehely vagy kókuszreszelék (alnatura/dm)




A sütőt bekapcsoltam 175 fokra.
A tojások fehérjét habbá vertem, félidőben hozzáadtam a fele cukrot,
 a kemény habba (még a habverővel) belekevertem egyenként a tojások sárgáját.
A kókuszvajat kikevertem a többi cukorral, majd hozzáadtam a kókusztejet,
 a narancslevet, a sót, a kókuszreszeléket, majd végül a sütőporral elkevert lisztet.
Legvégül hozzáforgattam a tojásos masszát (3-4 adagban).
Szögletes szilikon gyümölcskenyér formába öntöttem és lassú tűzön 40 percet (tűpróbáig) sütöttem.
5 percet még a formában, majd rácson hagytam kihűlni.




A mázat elkészítettem: a narancslevet habverővel elkevertem a porcukorral, 
és hozzáadtam a 3 csepp illóolajat.
A tejesen kihűlt süteményre csorgattam, majd ami lefolyt újra rálapátoltam :)
A tetejére bőségesen szórtam kókuszpelyhet, majd másnapig hagytam a mázat megszilárdulni.




A bejegyzés, szerkesztés alatt megjelent az oldalon,
sokan nem találták a teljes leírást...
Elnézést kérek <3






2 megjegyzés: