2015. január 29., csütörtök

Karamelles csokoládékrém (Caramel-chocolate mousse)




A csokoládékrémet még az is örömmel fogadja, aki egyébként nem csokoládé rajongó.
A kesernyés karamelles íz lágyan olvad el a szájban, mely méltó befejezése, 
egy könnyű családi ebédnek.




Nagyon csokoládés, amiben megbújik a karamell össze nem téveszthető íze.





Karamelles csokoládékrém


Hozzávalók

100 g kristálycukor
2 ek porcukor
2 ek víz
1 tk almaecet
30 g teavaj
200 g habtejszín
150 g keserű csokoládé (100 g 90 % -os és 50 g 50 % -os kakaótartalmú)
4 db tojás szétválasztva


- A kristálycukrot meglocsoltam a vízzel, amiben előtte elkevertem az almaecetet.
Egyenletesen eloszlattam az egészet a lábas alján.
Kicsi tűzön, mézszínűre karamellizáltam.
Azon nyomban hozzáöntöttem a tejszínt, habverővel simára kevertem, 
majd belekevertem a vajat*.
A feltördelt csokoládét beleraktam, majd tovább kevertem a habverővel
amíg tökéletesen elolvadt a csokoládé és az egész egyenletesen sima krémmé vált.
Következtek a tojások: a sárgákat egyenként belekevertem a csokoládés masszába. 
(1 tojássárgája, tökéletesen elkevertem, majd a következőt is, stb.)
Hagytam szobahőmérsékletűre hűlni.

- A tojások fehérjét habbá vertem, kb. 75 %-os keménységig :)
majd hozzáadtam 1 ek porcukrot, tovább vertem a habot kb. 1/2 percig, majd a maradék 
 1 ek porcukrot is hozzáadtam és tovább  -végleges formájára-  vertem.


- A kemény tojáshab kb. 1/3-át még a habverővel a csokoládékrémhez kevertem, 
majd szilikonlapáttal a többi habot,  5-6 adagban óvatosan hozzáforgattam.
(Törekedjünk a tökéletes munkára, arra, hogy a fehér habot teljesen eloszlassuk
 a csokoládés részben.)
Üvegpoharakba osztottam és hűtőszekrényben kihűtöttem.
(Min. 10-12 órát hagyjuk hidegen fogyasztás előtt.)
Igazából egy nap múlva a legfinomabb.





*
Vigyázat! a karamell gyorsan megég. Amint a cukor egyenletesen virágméz színűre vált, 
húzzuk le a tűzről és öntsük bele a habtejszínt. 
Ettől viszont puffogni fog, ami forró, balesetveszélyes. Csak óvatosan :) 
A cukrot  -miután odaraktuk a tűzre-  már nem kell megkeverni, 
legfeljebb megmozgatni a lábast, hogy egyenletesen piruljon.


Aki fél, nem mer enni   -vagy nem ehet-  nyers tojást, annak nem való ez a recept.
A lehetőségeinkhez képest a legfrissebb házi tojásból készítsük. 
Ebben a receptben fokozottan fontos! hogy a tojások jégzsinórját távolítsuk el.





2 megjegyzés:

  1. Sokszor eszembe jutsz, pl. mikor piacra megy férjem a lányommal. Megismertünk egy Mandula tehenet, akinek a sajtját esszük és majd meg is nézzük. Ez olyan jó :) Majdnem mindent piacról szerzünk már be. Viszont fehér cukorról szörnyű dolgokat tudtam meg: tudtad, hogy hipóval fehérítik és formaldehiddel fertőtlenítik? Cukorgyárban évtizedeket eltöltő kollégám mondta. Hát elég gusztustalan :I

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia nikimanó <3
      Köszönöm.
      A Gyermek is másképpen látja az állatokat, más a kapcsolat, mert ugye van kapcsolat.....
      Igen a cukor körül mindig van valami "zűr" sajnos nem csak a fehér körül...
      Csökkenteni amennyire lehet, meg cserélgetni és mellette magas tápértékű sok növény, zöldség, gyümölcs, meg vadnövény :)
      Szép napokat!

      Törlés