2014. július 20., vasárnap

Nyári "friss" pizzaszósz



Némi magyarázatra szorul a fenti elnevezés.


 


Ugyanis, pizzát minden évszakban eszünk, mindig házi tésztából, házi mártásból.
A mártást többnyire nyáron eltett paradicsomléből készítem, 
a fűszerek benne évszaknak megfelelően szárítottak, vagy nyersek. 
Rendje és módja szerint besűrítem, azaz sütöm-főzöm.
Most viszont egy hirtelen ötlettől vezérelve, minden friss alapanyagot turmixgépbe tettem 
és megnyomtam a gombot.  




A Fiam nálunk nyaraló Barátja, valami olyasmit mondott, hogy
 "ez olyan finom, hogy csak úgy kenyérrel is jó lenne" :)
A történethez hozzátartozik, hogy bár van még tavaly eltett paradicsomlé a kamrában, 
nem akartam felbontani, mert ugye már érik a kertben paradicsom. 
Persze nyers paradicsomból is tudtam volna a szokásos módon mártást készíteni, 
de ugye az idő, meg igazából fölösleges művelet.
Íme jöjjön a szósz, amely tényleg hamarabb elkészül, mint a bevezetőt leírtam :)




Nyári pizzaszósz

Hozzávalók

3-4 szem közepes nagyságú érett paradicsom
3-4 ek sóval eltett kápia paprika (elmaradhat, vagy cserélhető)
1 közepes fej hagyma
3 gerezd duci fokhagyma 
1 -1,5 dl olívaolaj
szurokfű (oregáno)
borsikafű (csombor)
kakukkfű 
bazsalikom
rozmaring
frissen őrölt bors

Mindent megmostam, leszárítottam, megtisztítottam, pár darabba vágtam és az egészet összeturmixoltam.
Turmixgép helyett használhatunk bormixert is.





A megkelt, olajos felületen kihúzott pizzatésztát   -ízlés szerint-   ezzel a szósszal kentem meg.
Maradt a szószból Mindenki legnagyobb örömére, 
mert a megsült pizzafalatokat kedvünk szerint mártogathattuk bele. 




Hát bizony "csakúgy" magában is jó :)


Pizzatészta receptet, a tartalomjegyzékben többet is találni :)







2 megjegyzés:

  1. Óó, hát ezt én is így szoktam, télen meg a hámozott paradicsomkonzervből :-)
    Sosem főzöm a szószt, mert úgyis megsül utána.
    Ezek a gyönyörű fotók egyből meghozták a kedvem egy hétvégi pizzasütésre. Köszönöm, Mági!
    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Orsi!
      Köszönöm a megerősítést és kedves szavaid :)
      Minden jót!

      Törlés