2014. július 17., csütörtök

Levendulás tejfölös málnafagylalt gép nélkül



Hú, ez az egyik legfinomabb fagylalt amit mostanában készítettem :) 
persze mindig az a legfinomabb amit éppen kanalazunk....
Na de akkor is, ez nagyon-nagyon jól sikerült.


 

 
Komolyan mondom, nem is értem, miért nem csinál mindenki otthon fagylaltot.
Pár összetevő és egy fagyasztószekrény kell hozzá, meg aki megeszi :) 
bár az utóbbira könnyen akad jelentkező. 
Fagyasztószekrény (vagy fiók), általában van minden háztartásban, egy zárható doboz is akad.
Persze kell még egy habverő, meg egy vászon vagy géz (később kiderül mire kell) meg egy-két tál. 
Ezen kívül az alapanyagok, amiből a fagylaltot készítjük. 
Most gyümölcs, tejföl, tejszín, kevés cukor és fűszer.
Nos fagylalt készítésre fel :)




Levendulás málnafagylalt

Hozzávalók
 500 g málna
5 ek porcukor
1-2 ág friss levendulavirág
450 g-os tejföl lecsöpögtetve
250 ml habtejszín
késhegynyi tengerisó

A tejfölt lecsöpögtettem*.
A lecsöpögtetett tejfölt elkevertem a málnával, nem csak tessék-lássék, 
hanem alaposan (habverővel vagy villával)össze is turmixolhatjuk". 
Hozzáadtam a sót és cukrot, meg a lecsipkedett levendulavirágot.
A habtejszínt kemény habbá vertem, majd óvatosan a málnás krémhez forgattam.
Hozzákevertem a kevéske leszedegetett levendulavirágot.
Egy zárható hűtődobozba tettem (ami légmentesen zár, ez fontos, hogy aromák se ki, se be ne jussanak).
Betettem a fagyasztószekrénybe. 2 óra múlva egy villával átkevertem, majd visszatettem a fagyasztószekrénybe. Ezt követően kitudja miért, egyszerűen a fagylalt létezéséről elfeledkeztünk 
(mondtam már, hogy nem vagyok nagy fagylalt fogyasztó, így nekem nem hiányzott, 
a Férfiak meg   -szerintem-   nem tudtak róla.)

Most eszembe jutott :) így dél körül áttettem a hűtőszekrénybe (nem nyitottam ki, csak áttettem).
Itt tartózkodott pár órát, mire rákerült a sor. Tökéletes.


...a dobozban...



 A tejföl,  -szerintem-  nagyon jó alapanyag a fagylalthoz.
Lágyabb, mint a joghurt.
Kevésbé zsíros, mint a mascarpone.
 Most volt lecsöpögtetett tejföl  -mert máshoz is kellett és ált. 2 dobozzal szoktam egyszerre-
de "szükség esetén" megpróbálhatjuk lecsöpögtetés nélkül :)




 *A tejfölt lecsöpögtetése.

Kell neki egy éjszaka, hogy jól kicsöpögjön a savó.
 Többrétegű gézbe "gézből varrt zacskóba" szoktam, vagy vékonyabb vászon konyharuhát javaslok.
A tejfölös dobozt lemosom, megtörlöm, majd beleborítom a zacskóba. 
Az alját egy éles késsel átszúrom  -óvatosan-   így egészben kicsúszik a tejföl. 
Nem kell összekeverni, csak felkötöm és hagyom, hogy kicsöpögjön.
Felhasználom sós és édes finomságokhoz.
Készítek belőle: - fűszeres krémeket
- kicsi golyókat amit megforgatok magokban vagy friss zöldfűszerekben
- csak a kenyérre kenjük (házi kenyérre, paprikával, paradicsommal, hm. :)
- töltök vele leveleket, virágokat, kicsi paprikákat, paradicsomot, stb.
 
Találhatók a blogon ötletek:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2014/07/tartalomjegyzek-20140707_9.html
Édes krémek készítésére is felhasználható, pl.
 
 
 

4 megjegyzés:

  1. Óhhh, gyönyörű! Ebben a melegben jól esne egy tálkával. :)
    Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óhhh Erzsi! annyira, örömmel adnék Neked!

      Törlés
  2. Próbáltam már kevergetve, de nem tejföllel. Na de majd most - köszönöm.

    VálaszTörlés