2014. július 31., csütörtök

Petrezselymes olaj




Egyszerűen elkészíthető petrezselymes olaj a mindennapokra, friss fogyasztásra.


 


A sok esőnek köszönhetően, csodás zsenge a petrezselyem. 
Folyamatosan szárítgatok a házi ételízesítőhöz, esszük is bőséges.
Ezt az olajat az ételek díszítésére turmixoltam.
Használhatom kedvem szerint: sűrűn az összetört növényt, vagy csak a fűszeres smaragdzöld tiszta olajat.
Remek a krémlevesek, főzelékek, saláták tetejére csöpögtetni belőle, 
de kenyérre is finom pici sóval, borssal meghintve. 
Kikeverhetem vajjal, könnyű olívaolajos vajkrém az eredmény.
Amennyiben nagyobb mennyiség készül, akkor több kicsi üvegbe osztom és   -egy kivételével-   
légmentesen lezárva a fagyasztóba teszem.




Petrezselymes olaj

Hozzávalók
petrezselyem (2 nagy csokor)
extra szűz olívaolaj (1,5 - 2 dl)

A petrezselymet alaposan, többször megmostam, majd szárazra szárítottam.
Apróbb darabokba vágtam egy ollóval, majd a turmixgépbe raktam. 
Ráöntöttem az olajat és teljesen finomra turmixoltam.


Botmixerrel is elkészíthetjük.
Hűtőben 5-7 napig eláll, ennyi idő alatt használjuk fel.
Figyeljünk rá, hogy mindig fedje olaj a tetejét.
Nagyobb mennyiség esetén, rögtön tegyük a fagyasztóba, 
majd felhasználás előtt 12 órával tegyük át a normál hűtőbe.


 


A házi ételízesítőről itt írtam:
A petrezselyem gyógyhatásairól itt találunk információt:






6 megjegyzés:

  1. Micsoda zseniális ötleted van újra!!!! Végre most több lett a petrezselymem,de még mindig kevesebb,mint szeretném. Na,majd jövőre ,újra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamka <3
      Pont ezért nagy kincs minden szál :) legyen Neked jövőre több!

      Törlés
  2. Már két adagot készítettem, és még nincs vége. :-) Került a krémtúróba, cukkinikrémlevesbe, pirítósra, ettük kiskanállal. És készítettem lestyánnal is, bazsalikommal is. Lassan tele velük egy mélyhűtőfiók. ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csipkerózsa <3
      igen-igen, lassan tele minden üveg, meg a mélyhűtő, de olyan jó lesz, amikor lesz mit elővenni... :)

      Törlés
  3. Szia! Érdeklődni szeretnék,hogy üvegbe teszed a fagyasztóba,nem fagy szét az üveg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)
      Eddig még sosem fagyott szét :) most is van pár üveg fűszeres olaj, még tavalyról.
      Persze kockázata mindennek van.
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés