2019. május 22., szerda

Spárgás frittata, azaz sült csirágos tojáslepény




A frittata, olasz tojásalapú étel, zöldségekkel, sajttal, fűszerekkel, 
de akár húsfélével, tésztával egybesütve.
A frittata kerek, vastag, sült "remegős" sós "puding" 
amit ék alakú szeletekre vágva szolgálnak fel. 
Az "igazi" frittata mély vasserpenyőben sül, amit félúton be lehet tolni a sütőbe, 
kemencébe, azaz a főzőlapon előkészíteni, majd a sütőben/kemencében készre sütni.

Elkészíteni könnyű, egyszerű és gyors.




Nos ne menjen el a kedved, ha nincs vasserpenyőd vagy kemencéd, 
nekem sincs, ennek ellenére, nagyon finom frittatát készítek.
Az igazi titok, hogy az egésznek sültnek kell lenni!
Azaz a zöldségeket előbb meg kell sütni, mert ha nyersen kevernénk bele, 
akkor az eredmény "vizes" lenne, a tojás felhígulna 
(gondolj bele mennyi víz van a zöldségekben).




Spárgás frittata

Hozzávalók
3 adag

8 db tojás
2 ek habtejszín
1 közepes fej hagyma
1 csomó zöldspárga
só, ízlés szerint
vaj
1 csomag mozzarella

- Mindent előkészítettem, megmostam, tisztítottam.
A hagymát szeletekre vágtam. 
A spárgát ahol engedte elroppantottam (az alsó véget nem dobtam el*), 
néhány kivételével, a sípokat szintén letörtem, félretettem, 
majd a középső részét kb. 1 centisre feldaraboltam.
A mozzarellát amennyire lehet kinyomtam és felitattam róla a nedvességet.
A felütött tojásokat habverővel "folyósra-habosra" vertem, 
belekevertem a tejszínt, félretettem.

- A vajat a serpenyőben felforrósítottam és először az egészben hagyott spárgákat 
és a sípokat megsütöttem.
Ez 2-3 percet vesz igénybe, csak is addig hevítsük amíg élénkebb színe lesz, 
így marad roppanós.
Tányérra kiszedtem és félretettem.

- A maradék vajon a hagymát és a többi spárgát megsütöttem.
Ráöntöttem a tojást és gyors mozdulatokkal elkevertem -többet nem kell keverni.
Rárakosgattam a félretett spárgákat és nagyon lassú tűzön sütöttem. 
Amikor a szélén már sült és kialakult a alján a "kéreg" a fakanállal ék alakban 
bevágtam, hogy a még híg tojás aláfolyjon és megsüljön.

- Ráraktam a mozzarella szeleteket és készre sütöttem.
(Ez az a pont ahol a sütőben folytathatjuk, amennyiben úgy kívánjuk 
és a serpenyőnk is bírja.)
- Végül rárakosgattam a félretett sült spárgát.
- Tekertem rá borsot és megpergettem sóval.


Képekkel






Megjegyzés
- A zöldségeket mindig süssük elő, így megszabadulunk a fölösleges víztől.
Használjuk ugyanazt a serpenyőt. 
Ha a sütőben szeretnénk befejezni, akkor legyen a serpenyőnk hőálló (a nyele is).
- A tojást mindig tálaláskor sózzuk.
- *A spárga letört végeit nem dobom el.
~ Megfőzöm, lével együtt összeturmixolom és áttöröm szitán.
Fűszerezem és megisszuk. 
~ Hozzáadom a zöldségleveshez.
~ Krumplival főzöm össze és így turmixolom, passzírozom, 
pirítóssal, esetleg sajttal finom leves.
~ Aki készít zöldségalaplét, beleteheti abba.


Frittata máskor
Spenótos frittata a blogon:

*

Az elmaradhatatlan (magam dagasztotta) kovászos kenyerünk <3





Szeretetrehangoltan:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése