2017. augusztus 8., kedd

Tejes pite barackdzsemmel




Az előző bejegyzésben a clafoutis, rusztikus francia eredetű sütemény receptjét osztottam meg.
Gluténmentesen és laktózmentesen készítettem.
Ugyanakkor írtam a Magyarországon elterjedtebb tejes pitéről.
Van-e különbség? Mi a különbség?






Életemben először az Őrségben ettem tejes pitét.
A vendéglátónk aludttejjel készítette és házi szilvalekvárral tálalta.
Sohasem felejtem el az ízét.




Most én készítettem vendégeknek :)
Bízom benne, hogy ők sem felejtik és bekerül a recept a családi gyűjteményükbe.
Itt ízlett az biztos, az utolsó falatról sikerült fotót készítenem.

 A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét külön vertem fel habnak.
Ennek köszönhetően habkönnyű, légies lett a sütemény tésztája.


Tejes pite friss barackdzsemmel


Hozzávalók

4 db tojás szétválasztva
150 g finomliszt
1 tk sütőpor (dm bio)
70 g demerara nádcukor
300 g tej
csipet só
1/4 rúd vanília magjai
+
3ek kókuszvaj (vagy teavaj)
barackdzsem (vagy más lekvár, dzsem)
+
a sütőtálat előkészíteni
kevés kókuszvaj (teavaj)
kevés liszt


1) Bekapcsoltam a sütőt 175 fok, légkeverés.
A sütőtálat (26 x 3 cm) kikentem kókuszvajjal és behintettem kevés liszttel.
Félretettem.
2) A tojásokat szétválasztottam.
A sárgákat a cukorral és a vaníliamagokkal habosra kevertem,
a tojásfehérjéket a csipet sóval kemény habbá vertem.
A lisztet elkevertem a sütőporral.
3) A édes tojáskrémbe öntöttem a tejet, simára kevertem,
majd a lisztet is elkevertem benne.
4) A keményre vert tojásfehérjét  -több részletben- óvatosan hozzáforgattam.
5) Az előkészített tepsibe simítottam és néhány evőkanál dzsemet pöttyintettem ide-oda.
Elosztottam a tetején a kókuszvajat.
6) A forró sütőben, 30 perc alatt megsütöttem.
(A sütési idő 25-40 perc között változhat: függ a sütőedény méretétől, a sütőtől.)
7) Langyosra hagytam hűlni, majd a barackdzsemmel tálaltam.





Bármilyen gyümölccsel érdemes elkészíteni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése