2011. november 12., szombat

A " tökéletes kuglóf " nekünk is



A napokban a  Makkakonyhában találtam egy  kuglóf receptet.
Köszönet érte.


Már kétszer megsütöttem, a tészta összetétele pont úgy készült,
az áfonya mellé pedig került még bele egy kis marcipán. 
A szirupot fűszerekkel készítettem és 2 dl vízből főztem.



"tökéletes kuglóf"

Hozzávalók
tészta
28 dkg liszt
3 ek nádcukor
késhegynyi tengeri só
1 dkg friss élesztő
4 egész tojás
18 dkg olvasztott, visszahűtött vaj
10 dkg aszalt áfonya
5 dkg marcipán


szirup
2 dl víz
20 dkg nádcukor
1 egész fahéjrúd
10 db szegfűszeg
2 egész csillagánizs






A száraz hozzávalókat alaposan elkevertem,
majd fényesre dagasztottam a felvert tojásokkal és a vajjal,
végül hozzáforgattam az aszalt gyümölcsöt és a pici kockákra vágott marcipánt.
A dagasztó tálban 3 óra alatt kelt duplájára, akkor újra átmozgattam a tésztát és elosztottam
két kisebb vajjal kikent és liszttel megszórt cserép kuglóf formába.
Újabb 3 óra kelesztés után, a 180 fokra előmelegített sütőben 25 percig sütöttem.
Még forrón rácsra borítottam és folyamatosan locsolgattam rá a fűszeres szirupot,
még mind el nem fogyott......





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése