2018. augusztus 13., hétfő

Kukoricakása lecsóval (vegetáriánus)




A lecsót (szinte)mindenki szereti, de (szinte)mindenki másképpen készíti.
Tartsuk tiszteletben mások receptjét és elkészítési módját.





A mi lecsónkban a paprika roppanós, a paradicsom édes, sűrű, mártásszerű.
Nálunk szalonna, kolbász nélkül készül (vegetáriánus vagyok 1991 óta), 
olajjal, amit soha nem mértem még, de nem sajnálom alóla. 
A végén pedig egy deka hideg vajat olvasztok a tetejére.
A lecsót mindig sütöm és nem főzöm.
A hozzávalók szabadföldön termettek, általában a paprika közé erős 
(Bácskai, bogyiszlói, chili) is kerül. 
A hagymát szeletelem, a paprikát előbb karikára, majd a csumájakörül szeletekre vágom.
A paradicsomot tessék-lássék néhány darabba (a végét kivágom, időnként lehúzom a héját).
Alapból fűszerpaprika, só és bors a fűszere.
Általában így készítem, ahogy lejjebb ismertetem, de ha nagyobb mennyiséget készítek,
akkor változik a fázisonkénti idő.
A köret sokféle lehet: szeretjük magában csak kenyérrel.
A kenyér mindig házi amit én készítek, többnyire kovászos.
Szeretjük tojással, krumplival, tésztával (pl. tarhonya, rizstészta),
bulgurral, kuszkusszal, rizzsel, hajdinával, kölessel, kukoricakásával, stb.





Puliszka, polenta, kukoricakása

A hagyományos puliszka kukoricalisztből készül.
A Férjem nagyon kedveli, 
de ritkán került az asztalunkra a hosszadalmas főzés okán.
Itt olvashatunk az eredeti erdélyi puliszkáról.
A polenta az olasz konyha (Észak-olasz, és Toszkána) remeke.
Durvára őrölt kukoricaliszből készül (finom dara),
vaj és sajt (parmezán, pecorino) hozzáadásával.
Az én kukoricakásámat kukoricadarából főztem, sóztam és vajat kevertem bele.
Ehhez az ismert drogéria boltban vásároltam bio "kukoricagrízt" 
amit azért érdemes megjegyezni, mert a főzési ideje 15 perc.




Kukoricakása lecsóval 

Hozzávalók
lecsó (3 adag)
 70 dkg paprika
1 nagy fej hagyma
2 db nagy paradicsom
olívaolaj
fűszerpaprika
frissen őrölt bors
1 dkg hideg teavaj

kukoricakása
2 adag (20 dkg) kukoricadara
3,5 x víz (7 dl)
1 dkg teavaj

tálaláshoz
sok friss petrezselyem
ízlés szerint tejföl, joghurt, sajt


1) A megtisztított hagymát az olajra dobtam, kevertem rajta néhányat, 
majd hozzáadtam a paprikát.
Tettem rá fedőt és nagyobb lángon odasütöttem (5-6 perc).
Levettem a hőt, a sült hagyma-paprikára rászórtam a fűszerpaprikát, megkevertem, 
majd a fazék szélére húztam a fakanállal és középre pedig a paradicsomot halmoztam.
Visszatettem nagy lángra, a fedőt rátettem és odasütöttem a paradicsomot (5-6 perc).
Az egészet összekevertem, majd meghintettem sóval, tekertem rá borsot és elzártam a hőt.
A lecsót letakartam, félretettem.





2) Előírás szerint elkészítettem a kását.
A sóval elkevert darát 3,5 szeres vízzel leforráztam, 3 percig forraltam, elzártam a tüzet.
Belekevertem a vajat, lefedtem a serpenyőt, még 10 percig így hagytam, 
hogy az összes vizet magába szívja.





A Férjem tejföllel és sajttal fogyasztotta, 
én pedig a képen látható petrezselyem mennyiség háromszorosával szórtam meg.
Langyosan a legfinomabb.





Szeretetrehangoltan a Facebookon és a Pinteresten 😊


*

Kovászos tönköly kenyerem ♡





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése