2017. április 28., péntek

Karamelles mogyorós csokoládétorta sütés nélkül




Karamell, mogyoró, csokoládé, a mester hármas 😊
egyetlen vendég sem bánja a luxuskényeztetést.







Méltó desszert egy születésnapi bulin, a siker garantált.
Elképesztően gazdag íz, minden falat tömör gyönyör :) 
Roppant gazdaságos, 16 fiatal embert kényeztettem vele.
Mulatságosan egyszerű elkészíteni.





Karamelles mogyorós csokoládétorta

Hozzávalók

1) alap
250 g ropogós zabkeksz
30 g  (holland)kakaó
100 g vaj (szobahőmérsékletű)
2) mogyorós karamell
300 g cukor (fele demerara nádcukor)
200 ml habtejszín
80 g hideg vaj 
125 g sós mogyoró
3) csokoládé 
200 g csokoládé (72 %)
20 g (holland)kakaó
200 ml habtejszín
70 g vaj (hideg)


A kapcsos tortasütőt (22 cm) sütőpapírral kibéleltem
(később rájöttem, hogy a folpack fólia is megteszi).
1) A zabkekszet, a kakaóval és a vajjal összedaráltam az aprítógépben.
A tortasütő alján elosztottam: az ujjaimmal, majd kanállal szorosan lenyomkodtam.
Hidegre tettem.
2) A cukrokat összekevertem, majd lassú tűzön, keverés nélkül,
az edényt időnként megmozgatva, karamellizáltam.
Amikor borostyánszínűre váltott, hozzáöntöttem a tejszínt (vigyázat fröcsög, könnyen kifut)
és kézi habverővel krémesre kevertem.
Belekevertem a hideg vajat, végül hozzáadtam a mogyorót.
(A mogyorórót kezeim között átpergettem, így szabadítva meg a felesleges sótól.)
Vártam 5 percet, majd a hűtőből kivett kekszalapra öntöttem.
Így hagytam kihűlni. A csokoládés réteget csak ekkor készítettem el.






3) A csokoládé ganache-hoz a tejszínt felmelegítettem
(csak annyira javasolt, hogy a csokoládé felolvadjon benne).
A csokoládétáblákat apróra törtem, majd a tejszínhez adtam, a kakaót is,
majd kézi habverővel simára kevertem.
Végül belekevertem a hideg vajat.
Az egészet a kihűlt karamellre öntöttem és elsimítottam.
Hűtőbe tettem.




(Tálalás előtt több órát hűtsük, fogyasztás előtt 10 perccel előbb vegyük ki.
Szeletelni sima pengéjű, éles, meleg késsel tanácsos.)




A valakinek félretett szeletkét másnap reggel sikerült lefotóznom :)





A Családom legnagyobb örömére újabb, immár miniadag készült :)
a fotók (a szelet és fázisfotók kivételével) erről készültek.



Szeretetrehangoltan a Facebookon :)



A kertben










2 megjegyzés:

  1. Mági, ez maga a Kánaán.... egy ilyen torta egy ilyen kertben....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves teller-cake :)
      köszönöm szépen, nagyon jól esik az elismerésed, a profi véleménye :)
      Vidám hétvégét!

      Törlés