2016. február 28., vasárnap

Brokkolkrémleves szerecsendióval fűszerezve




Az ősszel, heti rendszerességgel készült brokkoliból valami finomság.
A piacon termelőtől vásároltam a zsenge, üde zöld virágokat, 
de amióta lejárt a szezonja nem ettünk.



 


A napokban viszont akciósan árulták a boltban, a 40 dkg 150 forintba került.
Szép volt, egészséges és olcsó  -igaz olasz-  vettünk belőle.
Krémlevest készítettem, szerecsendióval fűszereztem.




Brokkolikrémleves 

Hozzávalók
4 db (közepes) krumpli
1 fej hagyma
~ 40 dkg brokkoli
olaj
fűszerek: só, frissen őrölt bors és frissen reszelt szerecsendió
házi vegamix

tálaláshoz
ropogós sajtos pirítós
reszelt sajt

A hagymát tisztítás után szeletekre vágtam, a krumplit kockára.
Olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam a brokkoli szárát és tovább pirítottam/dinszteltem.
Felöntöttem annyi vízzel ami ellepte, felforraltam, még egyszer öntöttem rá vizet (dupláját).
Amikor forrt, beleraktam a brokkolirózsákat és készre főztem.
A brokkolirózsákból szedtem ki (félretettem),
a többit összeturmixoltam (botmixerrel) és fűszereztem.
Visszaraktam a brokkolifejecskéket.
A házi kenyérből készült forró pirítóst tányérba rendeztem, 
megszórtam reszelt sajttal és így mertem rá a forró levest. Reszeltem még rá szerecsendiót.
(A sajátomba nem tettem sajtot, a "natúr" levest ropogós pirítóssal fogyasztottam. Tökéletes!)


...napfényes..




 Szeretetrehangoltan a Facebookon :)


Kertben :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése