2014. szeptember 5., péntek

Fekete bodzás krém



..avagy játék a színekkel :)


 


A teraszról nézelődöm.
A Nap lemenni készülődik, már érződik az ősz simogatása. Jól esik. 
Nemsokára érkezik a Gyermekem. Várakozom.
A késői ebéd kész, igaz desszertet nem készítettem. 
Jó lenne valamit, van még időm, 20-25 perc (még óráknak tűnik).
Körül nézek. Előző este találtam két "fürt" fekete bodzát, ráesik a pillantásom...
 Kézbe fogom, megyek be a konyhába  -hihetetlen milyen gyorsan pörögnek a gondolatok- 
 mikorra beérek, már "látom" mi lesz belőle :)
Megmosom és papírtörölközőre teszem (hogy leitassam róla a vizet).
A hűtőből tejszínt veszek elő, a kamrából a mézet, az asztalon lévő kekszes dobozt is a munkapultra teszem.
Desszertes poharakat készítek és egy zárható üveget (jó lesz holnapra).
Fekete bodzát leszemezem, villával 3-4 mozdulat. Mézet csorgatok hozzá, botmixerrel pürésítem. 
(A botmixer nyomban leöblítem, nem szárad rá.)


...ez a kép, a bodzaturmix készítésekor készült...

A tejszínből habot akarok, de egyet gondolok, miért is ne próbálhatnám meg a botmixerrel  
-ha már úgyis kéznél van-  meglátom mi lesz belőle*.
Öntök egy decinyit a botmixer tartályába, duruzsol a gép, s lám-lám, hab az nem, de sűrű krém lesz belőle.
:)
Tálba kanalazom, majd újra tejszínt öntök, teszek hozzá mézes bodzapürét.
 Botmixerrel ezt is összedolgozom. Csodás szín. Hű :) ezt is a másik mellé kanalazom.
Előszedek újabb zacskó tejszínt, felét(?) a tartályba, hozzá a a maradék mézes bodzapürét. 
Gombnyomás...ez is kész. Az eredmény szemet gyönyörködtető :)


 


Összemorzsolom a sárgabarackos kekszet   -egyszerűen "segítettek neki morzsálódni" :)-  
 majd a poharak és az üveg aljára szórom.
 Elkezdek játszani a színekkel, majd a krémet a morzsa tetejére elosztom.


 


Hűtőbe pakolom a poharakat.


 


Nyílik a kapu. 
Míg üdvözli Fiú és Kutya egymást, szólok a Férjemnek és meggyújtom a mécsest a terített asztalon....




Megjegyzés

- Tekintettel, hogy  a hozzávalók pár perc alatt előkészíthetők voltak, 
így a játék és a fotózás bőven belefért az időmbe.

- Előzőleg "kísérleteztem" egy kekszet, sárgabarackos kekszet, tejszín hozzáadásával. 
Nagyon finom, de elképesztően "omlós" lett, magyarán nagyon morzsálódott, azaz szétesett :). 
Így ez a keksz lett a napi desszert alapja. 
A kekszmorzsám cserélhető az éppen otthon lévő keksszel, piskótával, müzlivel, 
nézz szét a kamrapolcodon, biztos találsz valamit :)


 


- Igaz Fekete bodzával készítettem a pohárkrémet, ami ajándék volt a természettől, 
a bokor északi oldalán pillantottam meg, nagyon-nagyon elképzelhető hogy már nem találsz, 
hisz lejárt az ideje.
Nyugodtan váltsd fel a még termő szederrel, vagy az újratermő eperrel, málnával, nem kell hozzá sok.

 


Fekete bodzás krémhez összesen 3,5 dl habtejszínt, 70 g-nyi mézet, 1 maréknyi bodzabogyót, 
kb. 10 db sárgabarackos kekszet használtam fel és egy csipet sót, amivel a tejszínt sóztam meg :)








10 megjegyzés:

  1. <3 Éppen arra gondoltam, hogy a házunkkal szemben, az üres telek kerítésében annyi a feketeszeder, hogy abból. Bori úgyis minden nap "meglepire" készül... És van levendulás keksz is még, meg savóméz. Jaj, csak jönne már! :-D

    Ölelés ezért az újabb ötletért! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csipkerózsa <3
      Lassan már jönnek :) Igen én is szedtem vadszedret..finom fanyar, a savómézzel remek ötlet! Remek vagy!!!

      Törlés
  2. Csodás!!!!!!!!!Én is ölelést küldök ezért a finomságért!!!!
    Milyen tejszínt használsz?????Nekem ez mindig probléma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Mamka <3 Köszönöm.
      Sima zacskós habtejszín (oké, spar v. aldi saját termék) persze a cserpes nagyon finom, ha belefér...
      A lényeg, hogy friss legyen, hideg, és min. 30 % zsírtartalmú.
      Neked is nagy ölelés!

      Törlés
  3. ÓÓÓ Ági, ez megint egy csoda recept! :)
    Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Erzsi köszönöm <3
      Ölelés, nem feledtem :)

      Törlés
  4. Kedves Ági!
    Lehetne majd kérni a keksz receptjét is? :)
    Nagyon köszönöm! <3
    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabi <3
      Igen :) a javított verziót :) egy jó kekszrecept hamarosan :)
      Már megsült, van levendulás és lime-os :)

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki és nagyon fincsi lehet!! Szerinted mitől lesz túlzottan morzsás a morzsás? Én tegnap pont ilyenre sikerültet csináltam, pedig csak úgy készült, mint máskor: 30 liszt, 20 vaj, 10 cukor 1 tojkó sárgája, 1ekanál tejföl, 1kkanál sütőpor, 1 kkanál szódabikarbóna, csipet só. Szerintem ez egy alaprecept és mindenki így csinálja és mégis...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves G.Marta <3
      Az enyém azért lett, mert variáltam...
      Viszont ebbe a klasszikusba (amit írtál) nem szoktam sütőpor, de szódabikarbónát sem tenni....
      Ma csináltam, csak 30-20-10 (ahogy írtad) és 1 ek limelé, semmi már, illetve fűszerek.
      A napokban megírom. Szerintem nagyon finom, és így nem morzsálódik :)

      Törlés