2017. május 25., csütörtök

Sajtos kifli (kívül-belül)






Egyszerű, gyorsan elkészíthető, belül és kívül is sajtos kifli. 






Belül sajtos, mert tettem a tésztába és kívül, mert a megformázott kiflikre is reszeltem.
Most kenyérlisztből készítettem, de szoktam 20-25 %-ban teljes kiőrlésű 
tönkölyliszttel is készíteni, ebben az esetben még marad ez a száraz-nedves arány.
Persze lehet kevéssel több vagy kevesebb lisztet adni hozzá, hisz minden liszt más, 
és a hozzáadott folyadéktól is függ.
A folyadék most a víz mellett házi kefir, ami kefirgombával készül.
Lehet helyette bolti kefir, esetleg joghurt vagy aludttej.
A tésztából 8 nagyobb vagy 12 db kisebb kiflit készíthetünk.






Kívül-belül sajtos kifli

Hozzávalók
600 g kenyérliszt
100 g reszelt sajt (ementáli, gauda)
1/2 tk só
150 g kaukázusi kefir 
280 g víz
33 g friss élesztő
+ a tetejére
reszelt sajt 

- A lereszelt sajtot összekevertem a sóval és a liszttel.
- Az élesztőt feloldottam a vízben, hozzákevertem a kefirt, majd a lisztre öntöttem.
- Az egészet fakanállal összekevertem.
- 15 perc múlva lisztezett munkalapra borítottam. 
A kezeimmel átgyúrtam, cipóvá formáztam.
A tészta selymes, rugalmas, már nem ragad.
- Letakartam és hagytam, hogy duplájára emelkedjen. 
(Tehetjük kelesztőtálba is, ki-mit szokott meg.)
- A megkelt cipót kissé kilapítottam, majd nyújtófával 60 cm átmérőjű körré nyújtottam.
- 12 (vagy 8) egyenlő részre vágtam.
A szélesebbik végüket kissé bemetszettem, majd szorosan feltekertem.
(Lásd a képsorozatot, amely régebben készült, nem erről! de a formázás most a lényeg.)


Ezek a fázisfotók nem most készültek.



- Sütőpapírral borított tepsire sorakoztattam és újra duplájára kelesztettem.





- A sütőt előmelegítettem (200 fok légkeverés) a kiflikre pedig ráreszeltem a sajtot.
- Az előmelegített sütőben 25 perc alatt sült meg (sütőtől függ).






A kifli másnap is finom, puha, rugalmas a belseje, remek útravaló készülhet belőle.










🌻


Vadkovászos kenyérkéim előzőleg :)






2 megjegyzés:

  1. Kevés ez a só mennyiség, minimum 1 tk.
    A kifli egyébként finom!

    VálaszTörlés
  2. A só mennyisége ízlés kérdése. A sajt sósságát is figyelembevéve, nekünk elegendő.

    VálaszTörlés