2016. május 9., hétfő

Házi vegán karamell, állati fehérje és finomított cukor nélkül




A karamellt, szeretem. Csak, mértékkel fogyasztok belőle.
Ahogy hagyományosan készítjük: cukorból, tejszínnel és vajjal, meg kevéske sóval.
És így is, ezt a variációt is szeretem.
A kettő jól megfér egymás mellett.


 


Nos, mikor elkészítettem a sűrített tejet kókusztejből,
megkóstoltattam egy szűk társaságban.
Anélkül, hogy megmondtam volna mi az, és miből készítettem,
a többség azonnal rávágta, hogy "karamell" bár, a színe haloványabb, picit más az íze
és nem olyan édes, -mondták.



 


Akkor döntöttem el, hogy legközelebb még tovább sűrítem és mást teszek bele édesítőként,
valamit aminek a színe sötétebb.
Akkor vegyes virágmézre vagy juharszirupra gondoltam.
Azóta készítettem több variációt. Próbáltam még nádcukorral, kókuszvirágcukorral.
Van amibe tettem még egy evőkanál organikus kókuszvajat,
de ezt a végleges variációból kihagytam.
Kihagytam, mert ez a kókusztejből készült karamell, a
plusz hozzáadott kókuszvaj nélkül is tökéletes: gazdag ízű, sűrű és krémes.




Íme a hozzávalók
1 nagy doboz kókusztej (a fémdobozos)
3 ek kókuszvirágcukor (vagy mást helyette)
kevéske só (valami jó só :)
op. vaníliamagok


A hozzávalókat összekevertem.
Közepes hőmérsékletre tettem és habverővel kevergetve melegítettem/beforraltam.
  40 perc alatt kellő állagúra sűrűsödött. 
(Ugyanúgy, mint a klasszikus karamell, a hűlés folyamán tovább sűrűsödik.)
Hűtve kb. 1 hétig eláll.







Virágokat gyűjtögettem a határban :)
Galagonyát szárítani, jó lesz majd a téli a teakeverékbe.
A bodzát frissen tettem a lakto-erjesztett limonádéba.



Galagonya
Bodza




6 megjegyzés:

  1. Igazából a kókuszvirágcukor előállítása teljesen etikátlan, és cukorbetegeknek sem jó. http://www.tropicaltraditions.com/coconut_palm_sugar.htm
    Horváth Kami

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Horváth Kami :)
      Köszönöm a hozzászólást.
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés
  2. Szia! Azt szeretném megkerdezni hogy szerinted eritrit es stevia alapu edesitovel mukodik a karamellkrem?
    Előre is köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Elli :)
      Szerintem igen.
      Azt tudnod kell, hogy még nem próbáltam, de stiviát rendszeresen használok és úgy gondolom nincs akadálya.
      Sok sikert!

      Törlés
  3. Szia,
    A nagy doboz kókusztej az literes?

    VálaszTörlés
  4. Egy nagy doboz kókusztej 400 ml.

    VálaszTörlés