2019. június 25., kedd

Joghurtgolyók magokba és fűszerekbe forgatva, sós előétel





A Fiam osztályfőnökeivel és osztálytársainak szüleivel szerveztünk kerti találkozót.
Mindenki bevállalt valamit, amivel hozzájárult a vendégséghez.
Mi házi kenyérrel és rákenhető finomságokkal készültünk.
A Fiam készített hummuszt és nagyon chilis, fokhagymás túróhabot.
Sütöttem olívabogyós gyökérkenyeret és
ezekkel a dekoratív golyóbisokkal leptem meg a barátainkat.
Tényleg meglepetés volt. :)




Szerintem tökéletes partikellékek.
Falatméretű golyók, könnyűek és ízletesek.
Percek alatt elkészíthetők, csak tervezni kell előre,
hogy legyen ideje kellően lecsepegni a fölösleges savónak a joghurtból.




Joghurtgolyók

Hozzávalók
kb. 30 db golyóhoz

2x400 g görög típusú joghurt
aszalt áfonya finomra vagdalva
enyhén pirított szezámmag
dúrvára őrölt bors
pisztácia rusztikusra aprítva
apróra vágott petrezselyem
reszelt citromhéj+borsmenta apróra vágva




24 órával előbb
A joghurtot vászonba öntöttem és felakasztva kicsöpögtettem a fölösleges savót.
(Hidegre tegyük, kamrába vagy hűtőbe.)

2 órával előbb (a tervezett fogyasztás előtt 2 órával)
1) Előkészítettem mindazt, amibe forgattam a golyókat.
- A szezámmagot enyhén megpirítottam: serpenyőbe szórtam és szárazon,
tehát olaj nélkül, illatosra pirítottam, alacsony hőmérsékleten, folyamatos jelenlét mellett.
Könnyen odakapja az alját, legyünk résen.
- A pisztáciát megtisztítottam, rusztikusra vágtam,
- az aszalt áfonyát viszont finomra.
- A borsot durvára őröltem.
- A fűszernövényeket felaprítottam,
a mentához hozzáreszeltem a citromhéjat és összekevertem.
2) A sűrű joghurtból falatnyi golyókat formáztam,
és tetszés szerint meghempergettem a magokban, fűszerekben.
A tálaló tálra rendeztem és hűtőben újra lehűtöttem.

15 perccel fogyasztás előtt
Vegyük ki a hűtőből és hagyjuk szobahőmérsékleten "felmelegedni".






*

Mint a receptből kiderült, sót nem tettem bele, rá.
Senki nem hiányolta.
Kenyérrel ették, a kenyér pedig sós volt, az olajbogyó benne szintén.
Amennyiben szeretnéd, akkor nyugodtan tegyél sót vagy a joghurtba, vagy a magokra.
A fűszerehez viszont nem ajánlom.





*

A savót ne ötsd ki, értékes!
- Gyümölccsel összetrumixolva, turmix.
- Behűtve, frissítő ital.
A fermentált italhoz adhatod.
- Készíthetsz vele kenyeret.
- Hozzáadhatod a gyümölcsleveshez, szószhoz.
- Hozzáadhatod savanykás leveshez, krémlevesekhez.
- Hozzáadhatod a kényeztető fürdővizedhez
(tegyél még hozzá néhány csepp 100% tisztaságú levendula illóolajat,
és merülj el a vízben és belső világodban 20 percre :).
- Töröld át vele az arcod, ahogy az időd engedi.
- Tedd hidegre és este ezzel mosd le a sminked.
Utána csak tiszta víz.
Hála.
.
.
.




Szeretetrehangoltan:




4 megjegyzés:

  1. Csodálatos ötlet, köszönet érte!

    VálaszTörlés
  2. Szemét,lelket gyönyörködtető a látvány ! Biztosan elkészítem ! ❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ágika0328 🌼
      Így igaz, látványos és egyszerű.

      Törlés