2017. március 21., kedd

Csokoládéhab (mousse) torta málnával





A málnás csokoládéhab (mousse) torta a másik születésnapi torta. 
A Fiunké.






A Férjem a Sacher tortát kapta születésnapjára, a Fiam pedig ezt.
Mindketten március 20-án születtek, együtt ünnepelnek és mindkettőjüknek készítek tortát.
A Férjem  -mint a legtöbb ember-  szereti a csokoládét, a választása szinte borítékolható: 
Sacher☺
A Fiam szeret új ízeket kipróbálni.
"Lehet gyümölcsös-csokoládés?" kérdezte, 
majd mikor hozzátette, hogy "könnyű habos" akkor már tudtam mit készítek.
Mi lehetne habosabb, mint a hab ☺. 






Szuper krémes, telt, kesernyés csokoládé íz, 
amit a málna savanykás zamata még jobban alátámaszt, kiemel.
Jó döntés volt!
A tavasz első napján ibolyával díszítettem. (Az ibolya ehető virág.)





Csokoládéhab (mousse) torta málnával

Hozzávalók
tészta
200 g zabkeksz
30 g holland kakaópor
70 g vaj
töltelék
1 üveg (200 g) házi málnadzsem (10 % cukorral készült)
hab
3 db tojássárgája (szabad tartásból)
60 g cukor
1 ek holland kakaópor
200 g 70 %-os csokoládé
50 g vaj
csipetnyi só
4 dl habtejszín (jéghideg)
díszítés
málna (most a fagyasztóból)
ibolya


1)
Előkészítettem a kapcsos tortasütőt (22 cm), az aljára sütőpapírt szabtam.
- A vajat megolvasztottam.
- A zabkekszet összeőröltem a kakaóporral.
- Összekevertem a morzsát, a híg, de nem meleg vajjal.
- A tortasütőbe nyomkodtam a kekszes alapot, az ujjaimmal és villával.
(A sütő meleg volt, így betettem 5 percre, majd hagytam kihűlni. 
Nem szükséges átsütni a kekszalapot, egyszerűen tegyük a hűtőbe, a hűtéstől összeáll.)
- A kekszalapra öntöttem a málnadzsemet, elsimítottam. Félretettem.









2)
- Gőz fölött megolvasztottam a darabokra tördelt csokoládét, majd belekevertem a vajat. 
Félretettem.
- A tojások sárgáját a cukorral, forró víz fölött fehéredésig habosítottam (habverővel).
(Az edényünk alja ne érjen a vízbe és lobogni sem kell a víznek, csak az a cél,
 hogy könnyebben feloldódjon a cukor.)
- Belekevertem az előzőleg átszitált kakaóport és a csipetnyi sót.
- Hozzákevertem a vajas csokoládékrémet. (Tömörebb lesz a keverék, nem kell megijedni.)
Félretettem.











3) 
Kemény habbá vertem a habtejszínt.
(A tökéletes eredmény érdekében, a habtejszínt felhasználás előtt 
kb. 30 percre a fagyasztóba tettem. Jeges, dermedt volt, mikor átöntöttem a tálba. 
A habverőt fokozatosan állítottam feljebb, fontos, hogy "felépítsük" a habot.)






4)
A félretett csokoládékrémhez adtam a tejszínhab negyedét, összekevertem 
(ezt még a habverővel, ezt követően, már nem keverjük).
Következett a következő negyed, de már spatulával forgattam bele a habot, majd a következő, 
majd az utolsó negyed. 
(Nagyon óvatosan, csak lágy mozdulatokkal dolgozzunk, ne törjön a hab!)






5)
Összeállítottam a tortát.
A csokoládés habot a málnás kekszes alapra öntöttem, eligazítottam.
(Rusztikusra hagytam a tetejét.)
Hűtőbe tettem.
Tálalás előtt min. 6 órát hűtsük!





6)
- Eltávolítottam a tortagyűrűt, előbb késsel körbe húztam.
(Figyelmesen, óvatosan, hisz odatapadt!)
- Tálalás előtt díszítettem, a fagyasztóból kivett málnával és frissen szedett illatos ibolyával.
(A málnát -az ősszel- szétterítve fagyasztottam, majd légmentesen dobozba zártam. 
Így nem tapadt össze, szép, ép szemek.)






Szívből ajánlom a csokoládé szerelmeseinek 
A "kezdőknek" és a "sietőknek". 
Könnyen, kevés időráfordítással, sütő nélkül elkészíthető.


A "kész" fotókat másnap készítettem.





















2 megjegyzés:

  1. Ó, de szépséges lett a tortád, Mági! És milyen finomságos lehetett! :)
    És mivel szívből ajánlod a csokoládé szerelmeseinek, én szívesen fogadom a receptedet!
    Lehet, hogy húsvétra el is készítem. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tőled, köszönöm szépen.
      Szép napokat, kellemes tervezgetést, készülődést!

      Törlés