2013. február 28., csütörtök

Gyors Croissant reggelire





Megsütöttem másodszor. Mégpedig, ahogy ígértem. 
Este elkészítettem és reggel 6-kor sütőbe toltam. 


 


Megér egy külön bejegyzést :) nem mintha ez a technika nem lenne ismert.




Az első esetben amikor elkészítettem (mint a képek különbségén is látható)
a belseje foszlós, puha, szétválasztható rétegekből állt,
most 12 óra hidegtartás után, a belsejét már nem lehetett szétválasztani, 
az egész ritka, rugalmas tésztává állt össze (bocsánat, nem vagyok szakíró). 
Az első esetben, talán kicsit "szaftosabb", a 12 óra pihenés elteltével, talán kicsit "szárazabb". 
Mindkét esetben a külseje ropogós. Mindkét módszerrel nagyon finom. 
Aki szereti a croissant-t, készítse el, egyszerű, nem sok munka.

Aki elkészíti, de nem ízlik, vagy nehézsége adódik vele és van kedve meglátogatni....
 meghívom egy tízóraira, vagy egy délutáni találkozóra.




A receptet és elkészítés menetét, pontosan követtem az előbbi bejegyzés szerint.
Ahol eltértem:
- Néhány darabba fehér kókuszos csokoládé darabot rejtettem.
- Amikor tepsire került, nem kentem le a tojással, hanem egy-egy nagy fóliával takartam le, majd még egy vászonnal is leterítettem, könnyedén, nem nehezedtek rá.
A hideg kamrában töltötték az éjszakát (akinek nincs, annak a hűtőt ajánlom).
Reggel a meleg konyhába hoztam, bekapcsoltam a sütőt 180 fokra, 
a süteményeket pedig lekentem a kissé felvert tojással.
A forró sütőben 12 perc alatt sültek meg. 
( A sütési adatok az én sütőmre vonatkoznak, lehetnek eltérések.)





Megjegyzés

A recept összesen 125 g vajat tartalmaz (és 90 g olajat), általában a hasonló tészták, 
ennek dupláját vagy tripláját.


A recept itt található:





A képen a Hóvirág dekoráció, nem ehető!!







14 megjegyzés:

  1. Hmm, istenien néz ki ez is és az előző is!
    Nem szeretem a bolti péksüteményeket, mindegyiknek olyan rossz mellékíze van, és nem frissek.
    Egyelőre ezt a receptet sem merem kipróbálni, de előbb-utóbb úgyis rászánom magam, idő kérdése! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pipi kedves! Bátorság! megtudod csinálni, hidd el, annyira egyszerű :)
      Segítek Neked lépésről-lépésre, ha kell eltudsz érni :)

      Törlés
    2. Az elkészítéssel nem lenne gondom, főleg, hogy nagyon klassz, részletes recepteket írsz, inkább a végeredménytől félek, hogy ez sem fog ízleni, mint a bolti.
      Ez most a recepted káromlása, de én egyáltalán nem így értem.
      Egyszerűen annyira belém rögzült a sok negatív élmény az ilyen péksüteményekkel, hogy otthon is fintorgok, ha egy ilyen recept felbukkan az életemben, pedig ha ezen túllépnék, biztos vagyok benne, hogy nagy sikert aratnék még saját magam előtt is! :)

      Szóval röviden erre lelkiekben kell felkészülnöm! :)

      Törlés
    3. Egyszer próbára teszlek, készítek Neked, és ha mégsem ízlik, nem fogok megharagudni :)

      Törlés
  2. Jujj, de szuper! Na, ezt én is meg fogom csinálni!

    VálaszTörlés
  3. Szuperül néz ki! Könnyednek, foszlósnak látszik a belseje. Szeretem az ilyen reggel betolom és sütöm sütiket:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni drága, úgy tudom, hogy a Croissantól eddig Téged is visszatartott a sok idő ami az elkészítésével jár. Ajánlom figyelmedbe ezt :)

      (...és bocsánat, hogy még nem válaszoltam...)

      Törlés
  4. És akinek nem adódik nehézsége csak lusta?:)

    VálaszTörlés
  5. És melyik ízlett jobban? És általában a több vajat tartalmazó hasonló tészták nehezebbek, sőt sütésnél kifolyik a zsiradék. Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A melyik ízlett jobban, melyik kettőre vonatkozik? bár mindegy, mert mind ízlett :) ez a "gyors" recept kevesebb vajat tartalmaz (Te is említed) így a tésztája sokkal könnyebb, meg ugye az idő is számít, én most e mellett szavazok :)

      Üdv. Á.

      Törlés