2016. november 4., péntek

Mandulás sárgarépás sütemény (gluténmentes)





Szerencsére, a családomban nem kell lemondani a glutént tartalmazó ételek fogyasztásáról.
A barátaim között viszont vannak akik átmenetileg nem fogyaszthatnak.
Nekik ajánlom ezt a mandulaőrleménnyel készült, nedves textúrájú, illatos süteményt.




Mandulás sárgarépás sütemény


Hozzávalók
3 db tojás 
100 g (muscovado) nádcukor
100 g lágy vaj (vagy kókuszvaj)
200 g finomra reszelt sárgarépa
150 g finomra őrölt mandula (dió v. mogyoró)
50 g étkezési keményítő (gluténmentes)
5 g sütőpor alnatura/dm
2 tk mézeskalács fűszerkeverék
1/2 mk só
100 ml tej (vagy gabonatej)
op. reszelt citromhéj v. narancshéj


- A sütőformába (11 x 30 x 7) sütőpapírt szabtam, a sütőt bekapcsoltam (165 ° légkeverés).
- A sárgarépákat megtisztítottam és lereszeltem, félretettem.
- A száraz hozzávalókat külön tálban összekevertem.
- A lágy vajat a cukorral habosra kevertem, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat
(folyamatosan habverővel vertem).
- Hozzáforgattam a reszelt sárgarépát és a tejet.
- A száraz keveréket is óvatosan beleforgattam (nem kell túlkeverni).

- A sütőformába kanalaztam.
- Az előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem (kb. 35 - 40 perc alatt sül át).


  *

Kínálhatunk hozzá mézes joghurtot vagy krémsajtot.





 Lampionvirág termése még a burokban,
az ablakomban díszít :)






2 megjegyzés: