2020. január 9., csütörtök

Vegán gomba(erdei)pástétom. A róka.






Ennek a nagyszerű gombapástétomnak az ötlete még nyáron született, 
akkor, amikor gyönyörű, friss erdei gombáim voltak.




A többféle vadgombát tisztítás után vékony szeletekre vágtam 
és kevés olajon megsütöttem.
Elosztottam néhány bébiételes üvegbe és miután kihűlt 
az üveget szorosan lezárva a fagyasztóba tettem.
Elterveztem, hogy karácsonyra készítek belőle valami finomságot.
Így is lett.




Amennyiben nincs erdei gombád, ne szomorkodj,
a mindig kapható csiperke gombából is finom.
Könnyű elkészíteni, percek alatt kész, még akkor is, ha
-mint az utóbbi esetben- a gombát frissen sütjük meg.




Gombán kívül a pástétomhoz kell még néhány hozzávaló,
fokhagyma, só, bors és tofu.
Az ünnepi változat tetejét olvasztott kókuszvajjal zártam le
(úgy, mint a májpástétomot szokás).

Vegán gomba(erdei)pástétom

Hozzávalók
200 g gomba lesütve vagy 250 g friss + 3 ek olaj
180 g füstölt tofu
2-3 gerezd fokhagyma
frissen őrölt bors

- Karácsonykor: a gombát előző este kivettem a fagyasztóból,
majd másnap mindent a konyhai aprítógépbe raktam és krémesítettem.
- Amennyiben friss gombából készítjük:
 a gombát tisztítás és szeletelés után kevés olajon (v. kókuszvajon)
süssük pirosra.
Majd turmixoljuk össze a fokhagymával és a tofuval.
Sózzuk, tekerjünk bele borsot.




Pakoljuk át egy szép üvegbe vagy megfelelő méretű cserép/porcelán tálkába,
simítsuk el a tetejét és öntsünk rá egy ujjnyi olvasztott kókuszvajat.





Hűtőbe tároljuk fogyasztásig, majd 2 nap alatt fogyasszuk el.
Friss kenyérrel vagy pirítóssal kínáljuk.




Szeretetrehangoltan:


*

Találkozásunk a rókával az esti sétán.






Az egyik szeretem film: A róka és a gyerek
Ajánlom megnézni, tanulságos.
https://port.hu/adatlap/film/tv/a-roka-es-a-gyerek--le-renard-et-lenfant/movie-92730


Zúzmara


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése