2019. november 26., kedd

Füstös tofukrém, napraforgós, vegán





Az előző "napraforgóparmezános" bejegyzés végén ígértem, 
hogy hozok példát a feldolgozására.




Vegánságom vegetáriánusba fordulásakor (25 éve) sokszor készítettem szójás ételt,
de ahogy kreatívabb lettem, a friss zöldségek teljesen kiszorították a szóját.
Két szójás termék maradt, a szójaszósz (amiből egy biot vásárolok) és a tofu.
A tofu is az utóbbi időben került fel a vásárlólistára, mert a fiam szereti,
én egyedül a füstöltet fogyasztom (mert füstölt).
(Ebből is csak egy bizonyos lánc, saját márkáját. L...)
Most is a füstölt tofut kevertem/turmixoltam össze a napraforgó morzsával.
Nagyon finom (füstös).
Ez így egy alaprecep, amely így is megállja a helyét,
de tovább fűszerezhető hangulatunk szerint.
Az arányokon ízlésednek megfelelően változtathatsz.




Tofukrém

Hozzávalók
1 csomag füstölt tofu (180 g)
1 marék napraforgómorzsa (~40-50 g)
2-3 ek víz

Az összes hozzávalót késes aprítógépbe tettem és szinte "habosra" kevertem. 
Először 2 ek vízzel, meg a tofu levét is beletettem.
Majd még annyi vizet tegyünk hozzá, hogy a kívánt állagot elérjük.




Friss kenyérre vagy pirítósra, sós kekszre kenve ajánlom.
Tovább hígítva öntetet csinálhatunk belőle, tésztára, gabonára, salátára.


kovászos kenyerünk, füstös tofukrém, retekcsíra

Szeretetrehangoltan:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése