2019. június 10., hétfő

Bolondos rebarbarás hideg desszert (Rhubarb fool)





 Rebarbaraszósz joghurtos habbal, gyors és egyszerű desszert.




S hogy miért a bolondos nevet adtam neki?
Mert az angol neve "Rhubarb fool".





A több száz éves angol desszert, hagyományosan pudingból készült,
amit pépesített gyümölccsel tálaltak, leginkább egressel.
A modern receptek a pudingot felcserélték tejszínhabra, s nagyon gyakori,
hogy egy másik savanykás, fanyar zöldséggel, rebarbarával kínálják.
Magas desszertes pohárban (vagy borospohárban) szervírozzák.





S mint általában a népi receptek esetében, ahány ház, annyi variáció,
most sem "csak egyetlen módja van" az elkészítésének.
Tehát igazítsd a saját ízlésedhez a receptet, nyugodtan készítsd pudinggal,
esetleg csak tejszínhabbal, keverd tejföllel, vagy kevés joghurttal ahogy én tettem.
A rebarbarát is fűszerezd ízlésednek megfelelően, fahéjjal, gyömbérrel, vaníliával,
szegfűszeggel vagy friss fűszerrel, narancsvízzel, rózsavízzel,
 én meghagytam natúr, csak édesítettem.





Joghurthab rebarbaraszósszal

Hozzávalók
500 g rebarbaraszár (bruttó)
70 g cukor
50 g víz
késhegynyi só
300 ml hideg habtejszín
150 g görög típusú joghurt

1) A rostos rebarbaraszárak külső rétegét lehúztam
(a spárgához hasonlóan hámozzuk meg).
2-3 cm-es darabokra vágtam, majd a cukorral, vízzel elkeverve,
fedő alatt, serpenyőben megpároltam (5-7 perc). Kihűtöttem.




2) Az alaposan behűtött* habtejszínt felvertem (géppel).
Hozzákevertem a joghurtot: kb. a feléhez a legkisebb fokozaton,
majd spatulával összeforgattam a többi habbal.





3) Összeállítás
A habot és a rebarbaraszószt márványosra kevertem.
Ezt úgy tudjuk egyszerűen kivitelezni,
hogy a "habszélére" keresztirányba osszuk el a szószt,
majd spatulával keverjünk rajta egy-két fordulatot.
Poharakba osztottam, fogyasztásig a hűtőbe tettem.





4) Később frissen szedett szamócával díszítve tálaltam.







*Igazán kemény habot csak nagyon hideg habtejszínból lehet verni.
Ennek érdekében érdemes előbb 15-20 percre a fagyasztóba betenni.





Rebarbara

A rebarbara évelő növény.
Hidegtűrő, humuszban gazdag talajt, a félárnyékot kedveli, viszonylag igénytelen.
Tavasszal hozza hajtásait, hatalmas levelei, vastag húsos levélnyélen vannak.
Később jelenik meg a magszár, fürtvirágzata augusztusban érik be.
Vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag, kalóriaszegény zöldség.
Magas a rosttartalma. A levélnyelet fogyasztjuk.
Bővebb információ, itt.

Fontos tudni, hogy csak a levélnyél fogyasztható, a levél mérgező!


a kertben

Ötlet innen.

Rebarbara máskor, a blogról
- Cseresznyés-rebarbarás morzsás sütemény
- Rebarbarás-almás tejespite
- Akácvirágos-rebarbarás
- Joghurthab a kis semmiség :)
- Stracciatella joghurthab
- Mézes szilvalekváros joghurthab






Szeretetrehangoltan:


*

Szamóca a kertben










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése