2012. május 28., hétfő

Joghurttorta eperrel



Mivel mással, ha eperszüret ideje van:)
 S amíg tart a szezonja, lesz még epres finomság.
Természetesen nyersen-gyümölcsként hatalmas mennyiséget fogyasztunk, nem tudunk betelni vele.
Az ember ízlelőbimbói viszont másra is vágynak: egy kicsit édesebbre, egy kicsit krémesebbre.
Miért is ne?
A túrós-tejfölös után a Férfiak azt mondták: "pont olyat" de tiltakoztam,
akkor azt mondták, "valami hasonlót".
Hát így lett most ilyen.




Joghurttorta
A krém hideg eljárással, a lapot most sütöttem.

Hozzávalók
Tészta
2 db tojássárgája
30 g vaj
4 db tojássárgája ( volt 2 db fehérje maradék, hát beletettem, nem ártott neki )
100 g rétesliszt
50 g finomliszt
1 tk sütőpor ( foszfátmentes )

Krém
300 ml tejszínhab
400 g görög joghurt
zseléfix (dr) vagy agar-agar
100 g porcukor

Díszítéshez
 13 szem eper




A cukrot a tojássárgájával és a puha vajjal "fehéredésig"  kevertem.
A tojásfehérjét kemény habbá vertem. A lisztet elkevertem a sütőporral. A tojásos masszához hozzáforgattam a fehérjehab felét, majd a sütőporos lisztet végül a maradék habot.
A kapcsos tortaformát vajjal kikentem, liszttel beszórtam.
A masszát beleöntöttem és 25 perc alatt 170 fokon megsütöttem.
Ez a lap kb 4 cm magas lett, de ez is volt a cél.
Amikor kihűlt kettévágtam. A sütőpapírból kivágtam egy kör alakot és a tisztára mosott
tortaformába tettem, rá az egyik lapot.
Elkészítettem a krémet: a nagyon hideg ( előtte betettem a fagyasztóba 10 percre ) tejszínt habbá vertem, majd hozzáadtam a porcukrot, a zselésítőt. Végül alacsony fokozatra vettem a gépet és  kanalanként hozzáadagoltam a joghurtot.
A tésztára simítottam és beraktam éjszakára a hűtőbe.
Reggel a másik lapot 12 közel egyforma szeletté vágtam.
Szedtem epret és kiválasztottam 13 db egyforma szemet.
A joghurtos habon egyenlő távolságban elhelyeztem az epreket
és ferdén ráraktam a piskóta szeleteket.




Tetejére középre a 13.szemet.
Egy kiskanálnyi porcukrot szitáltam a tetejére.




Most a Fiamnak volt meglepetés...:)




4 megjegyzés:

  1. Most léptem be és máris ilyen csodaszépet találok nálad. Friss napérlelte eperrel isteni finom, tökéletes meglepetés a fiadnak. De láttam, hogy ő is milyen ügyes, szuper étekkel lepett meg téged, nagyon aranyos:) Szép hetet kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Aranyos vagy!
      Neked is szép hetet:)

      Törlés