2012. május 3., csütörtök

Örmény réteges sütemény 3 féle töltelékkel



Ezt a süti receptet amikor megtaláltam rögtön beleszerettem, mert hasonlít a tésztája Édesanyám egyik receptjére. Egyből tudtam, hogy rossz nem lehet, hisz ismerős volt a technika.
Elkészítettem több ízesítéssel és le is fagyasztottam egy adagot a nyers tésztából, hogy megtapasztaljam, utána hogyan viselkedik. Tehát megsütöttem frissen, és a fagyasztottat pár nappal később. Bátran merem ajánlani.


Örmény sütemény
A tészta receptjét itt találtam.
2 adag/2 tepsi


Hozzávalók
Tészta
480 gr liszt
1 cs szárított élesztő ( Dm, Alnatura)
200 gr tejföl ( sűrű krémest ajánlok, mert én háziból készítettem )
250 gr lágy vaj
pici só

Töltelék
1 ) Marcipános
100 gr marcipán
55 gr liszt
40 gr vaníliáscukor ( házi )
50 gr puha vaj

2 ) Eperlekváros-mandulás
50 gr eperlekvár (sűrű)
55 gr liszt
55 gr nádcukor
40 gr puha vaj
25 gr darált mandula

3 ) Csokis-mandulás
70 gr étcsoki
55 gr liszt
50 gr nádcukor
50 gr vaj
25 gr darált mandula

---------------------
Tetejére
1 tojás
1 ek nádcukor
1 ek vaníliáscukor (házi)



A tésztához kimértem a hozzávalókat. A lisztet elkevertem a szárított élesztővel, csepp sóval, hozzáadtam a tejfölt és a lágy vajat. Kézzel meggyúrtam a tésztát. Fényes, rugalmas, nem ragadós a cél, tartott vagy 10 percig. 4 felé osztottam.
A felét hűtőbe tettem, pihent 4 óra hosszáig, a felét pedig a fagyasztóba 2 napra ( 2-2 ).
Elkészítettem a tölteléket.



A marcipános:
A puha vajat elkevertem a szétnyomkodott marcipánnal, hozzáadtam a lisztet, mandulát, cukrot. Villával összedolgoztam.
A lekváros-mandulás:
A puha vajat összedolgoztam a cukorral és a lekvárral, majd hozzáadtam a mandulát és a lisztet.
A csokis-mandulás:
Gőz fölött megolvasztottam a csokoládét, hozzáadtam a vajat, levettem a gőzről. Elkevertem benne a mandulát, lisztet és a cukrot.

 Egyféle töltelék 1 részre elegendő!




Az tészta korongot, vékony ( 2-3 mm ) téglalap alakúra nyújtottam. Rákentem a tölteléket.
Feltekertem és egy kicsit ellapítottam.




A marcipánost és a lekváros megkentem tojással és megszórtam egy-egy kanál cukorral. Felszeleteltem, van amit 2cm, van amit 3 cm széles szeletekre.
Tepsire rakosgattam állítva. A sütőt közben előmelegítettem 175 fokra (légkeverés).
A sütikék 20 perc alatt sültek meg.


Elragadó kis falatok, ropogós de ugyanakkor omlós.
További töltelékeken dolgozom.





Megjegyzés
A töltelék tetszés szerint variálható, de van ami nem maradhat ki belőle.
A 55 gr liszt, a 40 gr vaj ettől lesz omlós, réteges.

A tészta kiválóan bírta a fagyasztást, minőségileg semmit sem változott.


4 megjegyzés:

  1. Jártunk Örményországban pár évvel ezelőtt, de a gasztronómia nem nyűgözött le túlságosan minket. A másodkézből való örmény receptek viszont általában jól sikerülnek. Listába kerül ez is, az új konyha örömére.......

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nálunk sikert aratott.
      Gratulálok az új konyhához, már megnéztem...
      Ide írom, de ha nem jössz vissza, majd hozzád is: konyhapult kezelése narancsolajjal ( profi bio, van bőven tapasztalatunk ) http://biofestek.hu/news.php ha kell több infó vagy kit keress, javaslom az emailt: szeretetrehangoltan@gmail.com

      Törlés
  2. Igazán szépséges. Külön köszi, hogy megtapasztaltad(a mi örömünkre is), hogy le lehet fagyasztani. :) Még egy kérdés, hogy magában a tésztát fagyasztottad, vagy már töltve?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Magában a tésztát fagyasztottam, 3-4 óra alatt "kiolvadt" akkor nyújtottam, töltöttem.
      Ölelés:)

      Törlés