2012. május 18., péntek

Akácvirág sziruppal átitatott sütemény



Avagy,  a "hogyan lehet felhasználni ezeket a szirupokat?" kérdésre, egy újabb ötlet.






Hozzávalók
100 g rétesliszt
150 g búzacsírás liszt
50 g egész mák
150 g cukor
1 rúd vanília magjai
200 g vaj
3 db tojás
picike tengerisó
1/2 csomag ( 10 g ) foszformentes sütőpor
100 ml narancslé
( lehet tej, csak most nálunk tejmentes övezet van, meg szerintem könnyebb is a narancslével )
+

100 ml akácvirág szirup ( a sűrű )




A puha vajat habosra kevertem a cukorral,
hozzáadtam a vanília kikapart magjait, majd egyenként a tojásokat.
Beleöntöttem a narancslét.
Végül a sót, a kétféle lisztet, a mákot és a sütőport. Összedolgoztam a tésztát.
A 23 cm átmérőjű tortasütőt vajjal kikentem, liszttel beszórtam és belekanalaztam a masszát.
Közben a sütő felmelegedett 170 fokra, amiben 35 perc alatt megsült a süti.

Langyosra hűtöttem, a tetejét egy evőpálcikával megszurkáltam körbe-körbe és keresztül-kasul,
hogy könnyebben magába szívja a folyadékot.
Az akácvirág szirupot rálocsoltam.





Elképesztően könnyű tészta, morzsálódik és mondhatom (írhatom), hogy szaftos a sziruptól.





Megjegyzés

Még lehet szüretelni bodzavirágot, rózsaszirmot.
Készíthetünk szörpöt, szirupot, ízesíthetünk mézet.
Az akácvirág szirup felcserélhető bodza szirupra,  rózsaszirom mézre
( ekkor a mézet még felhígítanám vízzel vagy narancslével ) és nyílik még (majd) több virág.
Jönnek majd a rózsák, muskátlik, levendula, hársvirág stb.






Egy hír, amely öröm...




4 megjegyzés: