2012. május 11., péntek

Párolt spárga balzsamecetes öntettel



A balzsamecet vaníliás, fahéjas, szegfűszeges ízesítésű.
Vajas újkrumplival tálaltam.
Volt még hozzá újhagymás pulykasonka (ez a képen nem szerepel).




Párolt spárga, vajas újkrumplival

Hozzávalók
500 g zöld spárga
500 g újkrumpli
100 g vaj
tengerisó
víz
0,5 dl olívaolaj
0,5 dl fűszeres balzsamecet




A spárgát megmostam, átnéztem, próbáltam letörni a végét de annyira friss volt és jó minőség,
hogy alig volt közte aminek le kellett:)
Az újkrumpli héját megdörzsöltem ( zöldségmosó szivaccsal ) és karikára daraboltam.
A kuktába raktam a krumplit, megsóztam és 6 dl vízzel nyakon öntöttem, rádobtam még 20 g vajat.
A spárgát a kukta párolókosarába raktam és mindenestől a bekészített krumpli tetejére.
Tűzre tettem, 10 perc alatt megfőtt/párolódott.
Közben az olajból és ecetből, a kávéhabosító segítségével krémes egyveleget csináltam.

Kétféleképpen tálaltam, hisz egy adagot pürésítettem.




A krumplit levével együtt pürésítettem és beleolvasztottam a maradék vajat.
Tálalásnál a pürére rendeztem a spárgát és meglocsoltam a balzsamos olajjal.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése