2013. április 9., kedd

Házi folyékony krémszappan



Hét hete tartom szemmel, akkor készítettem.




 No nem kell neki ennyit érni, sőt semennyit sem kell, csak nem tudtam, hogy mi lesz belőle.
Szappan(ok) készítés(é)re  készültem.
 Úgy terveztem, hogy  készítek hideg eljárással készülő kókuszszappant és készítek folyékony szappant. Ehhez a tiszta olívaolajból készült, már érett szappant  lereszelem és vízzel összefőzöm. 
 A készülő kókuszszappanhoz pedig előkészítettem a házi kókusztejet. 
S ekkor jött egy gondolat: mi lenne ha, a reszelt szappanhoz (hogy legyen folyékony szappan belőle) 
nem vizet tennék, hanem a kókusztejet.
Bár ilyet még nem hallottam, de a bevillanó gondolatra mindig érdemes és illik odafigyelni. 
Tartottam tőle, hogy hamar megromlik...sebaj gondoltam, egy próbát megér.
Hát kérem szépen nem romlott meg, az eltelt 7 hétben sem romlott meg. 
Gondolkodtam hogy megosszam-e itt, így eddig halogattam.  
Miután forgalomba került, azaz kiraktam használatra a fürdőszobába, többen is jártak nálam.  
Elkerülhetetlen volt, hogy ne próbálják ki kézmosásra.
Nem tudták, csak sejtették, hogy én készítettem. 
Kedves Sz. Barátnőm azt mondta, csak legalább egy icike-picikét  adjak neki 
(sajnos az távozás izgalmában elfelejtettük).
Ezek után úgy döntöttem, leírom, s bár működik, nagyon jók a tapasztalatok vele, 
de azt ajánlom, ettől nagyobb mennyiséget ne készítsen senki egyszerre.
S mind mindennel ezzel is saját tapasztalatot érdemes szerezni. 
Van akinek nagyon jó lesz, van akinek nem :)

Folyékony krémszappan 




Hozzávalók
90 gr 100 %-ban olívaolajból készült szappan
180 gr tisztított víz (forrás víz)
2 tk kókuszvaj (a kókusztej tetejéről)
20 csepp 100 %-os tisztaságú illóolaj, most Citromos eucalyptus

A saját készítésű, már beérett olívaszappant lereszeltem.
A kókusztejet, az itt írtak szerint elkészítettem.
Leszedtem a kókuszvajat a tetejéről és félretettem.
A szappan reszeléket a vízzel összeforraltam és botmixerrel eldolgoztam.
Hozzáadtam a kókusztejet, tovább forraltam és újra botmixerrel eldolgoztam.
 Levettem a tűzről, hagytam hűlni.
 Amikor már csak kézmeleg volt, hozzáadtam a kókuszvajat és az illóolajat.
Alaposan összekevertem.

Üvegbe (átlátszó) töltöttem, feliratoztam. 
Megfigyelésre, otthagytam a konyhapulton, hogy szemmel tartsam. 
Sok idő telt el (bár közben próbálgattam) mire áttöltöttem egy pumpás szappantartóba.
A tartóba néhány apró kavicsot tettem, hogy könnyebben feltudjam rázni.
Rázogatni, szoktam, de igazából a magam szórakoztatására, mert különben nincs rá szükség. 
Nem sűrűsödött be, nem romlott meg. Az állaga sűrű habtejszínre hasonlít. Nagyon krémes. 
Kézen egyáltalán nem habzik.
 A tisztítóhatásáról a hajam mosása során győződtem meg. 
A második mosáskor már sűrű krémes hab keletkezik a hajon. 
Az öblítés után selymes dús haj a jutalom.

Mindig "jó" meleg vízzel hatásos a szappanos hajmosás. 
Mindig illóolajos almaecettel öblítem a hajam.
Ehhez az almaecetet egy 50 ml-es pumpás üvegbe teszem, ízlés szerint adok hozzá illóolajat (7 csepp levendula 100 % tisztaságú), minden használat előtt összerázom és én így, ebből, közvetlenül 
szoktam a hajamra nyomni néhányszor.
(Ha Valakinek érzékenyebb a bőre, akkor hígítsa fel az almaecetet.) 
Az almaecetes bedörzsölés után bő vízzel leöblítem.




Ebben a folyékony szappanban a hozzáadott kókusztej a lényeg. 
Úgy gondolom, nem csak házi szappanból érdemes elkészíteni, 
hanem más, tiszta, természetes szappanból is.
(Teljesen egyszerű,  natúr szappant választanék.)

Megéri megpróbálni, hisz nem csak nem szárítja a bőrt, 
hanem a bőr egyáltalán nem igényel utólag krémezést.







2 megjegyzés:

  1. Nagyon de nagyon tetszenek a házi kencéid, praktikáid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves "Selectfood", köszönöm szépen :)
      Szép napot!

      Törlés