2012. január 17., kedd

Bonbon ( marcipán és zserbó )




Avagy, hogyan varázsoljuk el a családunkat, a megszáradt sütemény szélével.






Történt, hogy múltkor a zserbónak a szélét, papírba csomagolva beraktam a kamrába.
Gondoltam, hogy majd csinálok belőle "kókuszgolyót" de mindig készült valami finom,
erre nem volt igény.
Hagytam megszáradni.
 Ma előszedtem, hogy döntsek további sorsáról,
hát amikor kibontottam és megéreztem az illatát,
rögtön tudtam, hogy valami különlegesebbet szeretnék.
Lépésről - lépésre alakult ki ez az isteni bonbon.




Először összedaráltam a kb. 20 dkg-nyi szélet és
még 3 dkg vajat hozzáadva tovább járattam a gépet.
Meglocsoltam 5 ek. gyümölcsös rummal
( a Rumtopf sűrűjével, de darabos gyümölcs nem került bele )
és rákanalaztam 3 ek.-nyi, az üveg alján szomorkodó eperdzsemet.
Semmi mást nem kívánt, hogy hozzátegyek.
Összegyúrtam.
Előkerült 5 dkg maradék Marcipán ( Aldiban készen vettem )
pici golyókat formáltam belőle és beburkoltam a sütimasszával,
így lett belőlük nagyobb golyó.
Végül gőz fölött olvasztott, 72 % -os csokiba mártottam,
 tetejét Vaníliamagos fehér csokival díszítettem.


Igazi különlegesség lett, olyan ami ismétlést kíván.


Néhányat csokiburok nélkül hagytam, csak díszítést kapott


Természetesen hasonlót előállíthatunk más megmaradt süteményből,
pl. a karácsonyi megszáradt mézeskalácsból vagy mézes puszedliból.
Ha nincs ilyen kincsünk, mert elfogyott idejében, különféle kekszekkel is kísérletezhetünk.
 Kell hozzá egy kis vaj, valami dzsem, esetleg alkohol, tehetünk bele aszalt gyümölcsöt,
befőtt meggyet, olajos magvat, kókuszreszeléket, kakaót, karobot, fűszereket stb.
Csak a fantáziánk szabhat határt...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése