2019. szeptember 23., hétfő

Bársonyos (Hokkaidó)sütőtök krémleves. Vegán sütőtök krémleves.



Amikor a levest készítettem, eszemben sem volt közzétenni a blogon, 
mert semmi különös, de tényleg, maga a tök és fűszerek.
Sokszor csinálok ilyet, a recept alapvető, ezért kár billentyűzetet ragadni.

Azután ebéd közben a családom győzködött, hogy pont ezért osszam meg, 
mert egyszerű, hogy lám, nem kell ezt túlbonyolítani.




Akik szeretjük a sütőtököt, tudjuk, hogy bármilyen sütőtökből tudunk krémes, 
nagyon finom levest készíteni.
Most mégis azt ajánlom, hogy próbáljátok meg a Hokkaido sütőtököt, 
másnéven potimarront. 
Mint a neve is mutatja, van benne "gesztenye" azaz gesztenyére 
hasonlító íze van, némi sütőtök beütéssel. 
(El is döntöttem, hogy ha sikerül a tárolását megoldanom, 
akkor karácsonykor kerül belőle az ünnepi asztalra.)




Bársonyos sütőtök krémleves

Hozzávalók
2 db közepes méretű Hokkaido sütőtök
2-3 ek olaj
3 db közepes gerezd fokhagyma
csipetnyi őrölt fahéj
csipetnyi frissen reszelt szerecsendió
víz 1-2- dl

1) A sütőtököt nagyon vékonyan meghámoztam, 
magjait eltávolítottam és apróbb kockákra vágtam. 
A fokhagymát megtisztítottam, felszeleteltem.
2) Az olajon a tökkockákat odasütöttem, karamellizáltam, 
majd beledobtam a fokhagymát és odanyomtam az edény aljára. 
Amikor éreztem az illatát, ráöntöttem a vizet és puhára főztem. Ez párperc.
3) Hozzáadtam a fűszereket és az egészet botmixerrel krémesre turmixoltam.
Ennyi!

Tálalásnál pirított tökmagot szórtunk a tetejére, és kovászos rozsos kenyeret pirítottunk hozzá.




Őszbeforduló idő, narancssárga bársonyos meleg leves.
Krémes tökéletesség, krém nélkül.

Próbáld ki!
Remélem mindenki szeretni fogja.
(Mellesleg a kutyám és a cicák is kaptak belőle) 😉




A potimarronról

Az Andokból portugál hajósok vitték Japánban, innen a Hokkaido elnevezés. 
Majd 1954-ben egy japán család jóvoltából került Franciaországba és terjedt el Európában.
Tápértéke
Gazdag A, B, C, D, E vitaminokban,
nyomelemekben (foszfor, kalcium, magnézium, vas, kálium, szilícium, nátrium, ...)
aminósavakban, telített zsírsavakban, keményítőben, természetes cukrokban és karotinban.
(Összehasonlítva a sárgarépával, kétszer olyan magas a  karotintartalma.
Imádom a sárgarépát is 😃 )



Szeretetrehangoltan:

 *

Sokmagos (lenmag, barna szezámmag, napraforgómag) kovászos kenyerem,





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése