2016. március 30., szerda

Nyers spenótsaláta





Nyers spenótsaláta, más zöldekkel.





Első szedésű spenót a Barátnőmtől ajándékba.
Friss, zsenge, ropogós, az íze, már-már édes!
Az első találkozót vétek lett volna hőkezeléssel elrontani.
A zöldturmixot, és salátát készítettem belőle.
 A medvehagyma, újhagyma, tyúkhúr a kertből, uborka, póréhagyma a piacról.
Feketeköménnyel szórtam meg.
A bent átteleltetett chili már virágzik, de a virág még lehullott.
Nem ment kárba, a salátát ékesíti :)





Véleményem szerint a salátákat nem kell öntettel / dresszinggel túlbonyolítani, 
mert az összetevők önmagukban tökéletes ízharmóniát alkotnak.
Elég egy kevés citromlé vagy könnyű ecet* és finom hidegen sajtolt olaj.
Olajos magvakkal, pelyhekkel, friss házi kenyérrel vagy pirítóssal, 
(időnként joghurttal, sajtokkal, párolt zöldségekkel, hüvelyesekkel, stb.)
feledhetetlen lakoma.


*Ecet
 Saját készítésű virág és gyümölcseceteket használok (kivétel balzsamecet).
A blogon számtalan ötletet megosztottam, hogyan készítek ízesített eceteket alma illetve
 szőlőecetből, virágok, fűszerek és gyümölcsök hozzáadásával.
Az almaecet készítésével több bejegyzésben is foglalkoztam, 
és szintén írtam a virágokból és gyümölcsökből erjesztett ecetekről.
 Lásd a tartalomjegyzéket, jobbra fent a link.


virágok :)

A tyúkhúr amikor virágzik, általában már kesernyés.
 Kóstoljuk meg.
(Ez még nem.)




A kertben :)


Tavaszi kankalin 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése