2015. december 14., hétfő

Köménymagos csicsókakrémleves póréhagymacsírával




Újra itt a csicsóka szezonja, ami  -szerencsére-  eltart tavaszig.
A csicsóka kedvező élettani hatásairól itt írtam:





A csicsókáról tudnunk kell, hogy az arra érzékenyeknél okozhat intenzívebb bélmozgást,
puffadást, ezért ajánlott emésztést segítő fűszereket társítanunk hozzá.
Ilyenek: köménymag, édeskömény, kapormag, majoránna, csombor, kakukkfű,
babérlevél, lestyán, de akár a rozmaringgal, zsályával, bazsalikommal is próbálkozhatunk.
Persze a gyömbérről se feledkezzünk meg, szintén harmonizál a csicsókával.






Előzőekben vajat tisztítottam (ghí, jászvaj), így a leves tisztított vajjal készült.
Beletettem, a tisztuló vajról leszedett habot is.




A levesen érződik a ghí összetéveszthetetlen íze.
A vaj tisztításáról bővebben:





Köménymagos csicsókakrémleves 
póréhagymacsírával

Hozzávalók
2/3 mennyiség csicsóka  (60-70 dkg)
1/3 mennyiség krumpli (30-40 dkg)
4-5 gerezd fokhagyma
1 nagy babérlevél
1 tk köménymag
ghí/tisztított vaj
+
tálaláshoz
póréhagymacsíra
pirított kiflikarika 
op. reszelt sajt

A krumplit, csicsókát, fokhagymát megtisztítottam és feldaraboltam.
A vajra raktam, rádobtam a fűszereket és az egészet  -kevergetve-  megpirítottam.
Felöntöttem vízzel  -ellepte-  és készre főztem.
A babért kivettem, a többit botmixerrel krémesre turmixoltam.

A kiflit karikára szeleteltem és a forró sütőben megpirítottam. 




A csírazöldségekről általánosságban írtam:











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése