2013. május 2., csütörtök

Marcipános mandulás piknik kenyér...



..hársmézzel 




2. rész

Az aszalt paradicsomos, bazsalikomos kenyérnek készült tésztát megfeleztem.
Bár semmi kétségem nem volt, hogy finom, mégis úgy döntöttem, hogy csak az egyik felét készítem sósan, 
a másikba, valami "édes" tölteléket teszek.
Szétnéztem a kamrában, és megláttam a kevéssel lejárat előtt lévő, még karácsonyra vett marcipánt. Indulásnak megfelelt. 
Mandulával párosítottam (mandula a mandulával nem lehet rossz:) és kevés hársmézzel édesítettem.
A hársméz végül az egész koronájává lépett elő, hisz a megsült még forró kenyeret megkentem, 
a sűrű, krémes hársmézzel :)

Talán, Mindenki eltudja képzelni ezt az ízharmóniát...

A tészta receptjét és elkészítési módját ide másolom, 
de aki a sós-mediterrán ízeket szereti, az nézzen át a másik oldalra :)
A hozzávalókat megfeleztem, tehát, csak ehhez az egy kenyérhez valókat adom meg ezen az oldalon!
A tészta receptjének származása és története itt található. 


 


Marcipános mandulás mézes piknik kenyér
A három MMM :)

Hozzávalók

  58 gr langyos víz
0,5 - 1 tk  cukor 
  2 tk szárított élesztő (alnatura/dm) (ha frisset tennék, 20 gr-ot tennék)
  115 gr langyos tej
  33 gr extra szűz olívaolaj
  1db nagy tojás
  1tk tengerisó
363 gr finomliszt 
(én még hozzáadtam 1 lapos ek búzasikért)
 
töltelék
200 gr marcipántömb (aldi/zentis)
100 gr egész mandula
3 ek hársméz
 
tetejére
30 gr szeletelt mandula
kb. 3 ek hársméz
 
 

 
 
1) Kimértem a lisztet, bele a sikért, a sót, a cukrot és a szárított élesztőt. Kezemmel összekevertem. 
Közepére mélyedést nyomtam az öklömmel és beleöntöttem a vizet, tejet, olajat, beleütöttem a tojást, 
kissé összekevertem egy kanállal, majd az mixer spiráljával összeállítottam a tésztát.
5-6 percig dolgoztattam a gépet, még a tészta egy selymes lágy gombóccá állt össze,
teljesen elvált az edény falától. (A tészta igen lágy, de nem kell megijedni, tökéletes lesz!)
A munkapultra tettem és szokásomhoz híven szeretetteljesen áthajtogattam, megsimogattam, végül cipót formáltam belőle. Rácsorgattam egy teáskanálnyi olajat, mindenhol rásimogattam és a keverőtálba tettem pihenni 45 percre. A tálat lefedtem folpack fóliával.
 
2) Közben előkészítettem a tölteléket: 
a marcipánt, mandulát és a mézet összedaráltam egy késes géppel.
(A gép hiányában, a marcipánt lereszelném, a mandulát közepesre darálnám és a mézzel őket, összekeverném.) 
 
3) Sütőpapírt készítettem a tepsire.
Elővettem a tésztát, kinyújtottam 55 x 20 cm-es nagy téglalappá. 
 Megszórtam a mandulás-mézes-marcipánnal.

4) A tésztát a hosszabbik oldaláról feltekertem (se nem lazán, se nem szorosan).
A két végét határozottan összenyomtam.
 
5) A tésztatekercset áthelyeztem a sütőpapíros tepsire, a "varrattal" lefelé.
A két végét visszakanyarítottam, mintha 8-ast csinálnék.
Fogtam egy zsilettet (aminek azt a felét amit nem használok leragasztottam, a baleset elkerülése végett) és egy csipeszbe fogva, a tésztatekercs közepét mélyen bevágtam, nem vágtam teljesen át, kb. 2/3-áig.
A tekercs két végét sem vágtam át, kb. 3-3 cm-nyit egyben maradt.
Kevés vízzel bekentem és megszórtam a szeletelt mandulával.

6) Az eredeti leírás szerint most kell S-t formálni belőle, de nekem a vágás előtt praktikusabb volt.
Letakartam és hagytam, hogy keljen/pihenjen 45 percet.
 
 
 
 
7) Bekapcsoltam a sütőt 200 fokra, légkeverésre.
Az újra kelt kenyeret, betoltam a sütőbe.
 
8) 35-40 perc szükséges volt a teljes süléshez. 
15 perc elteltével föléje tettem  -a következő sínre-  egy tepsit (nem ért hozzá),
 hogy ne piruljon túl a teteje.
9) Miután megsült, azon nyomban forrón, egy ecsettel megkentem a tetejét, oldalát mézzel.
 A méztől fényes lett, nem száradt rá teljesen, kicsit ragadt.
Rácson hűtöttem ki.
  
 


Aki szereti a marcipánt, az imádná ezt a "kenyeret" ami  (hasonlóan az aszalt paradicsomoshoz)
 kívül ropogós, belül puha. 
Nekünk pont kellemesen édes, ugye cukrot nem adtam hozzá, bőven elég a marcipán édessége. 
A méz, hát a méztől persze picit édesebb is, de a mézben, ebben az esetben nem az édesség a lényeg. 
A Hársméznek az illata, az valami Mennyei :)



 



32 megjegyzés:

  1. Csoda-csoda-csoda!!!!Kéééééreeeeek!!!!!!:):):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon szeretnék adni Neked!
      Köszönöm szépen :)

      Törlés
    2. (lásd 8. hozzászólás)

      Törlés
  2. Igazából nem találok szavakat... Egyszerűen mesés. Mesés!!!

    VálaszTörlés
  3. Ez valami hihetetlenül csodálatos!

    VálaszTörlés
  4. Csodalatosan nez ki, es biztosan izre is fantasztikus

    VálaszTörlés
  5. Csodaszép lett az édes változatod is:) A hársméz illatát most ide képzelem magamnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mennyire szeretnék röpíteni Neked, az én csodálatos Méhész ismerősön hársmézéből. Talán egyszer valahogy...

      Törlés
    2. (lásd 8. hozzászólás)

      Törlés
  6. Nem is tudom, hogy a spenótos pitét vagy ezt válasszam:)

    VálaszTörlés
  7. ez egy gyönyörűen megkomponált művészi alkotás,nem
    ez több, mint étel, ez már már gasztrorgazmus...
    ej-ej kislány így bűnbe vinni az embereket...
    na jó, jöhet egy hari, mmm, meg még egy-pár... :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon édes vagy :) köszönöm, mindig megmosolyogtatsz :)
      Örömmel adnám...

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  8. Mindannyiótoknak!

    Annyira aranyosak vagytok! azaz érzésem mintha összebeszéltetek volna, hogy elkényeztessetek...nincs ebben a kenyérben semmi különös, Mindannyian alkottok, sok-sok csodát és mégis hihetetlen szeretetet zúdítotok rám, én nem találok szavakat az örömtől és legszívesebben azonnal megölelnélek Titeket (meg persze sütnék Nektek)!!!
    Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  9. ezt most vki megsüthetné nekem! nagyon jól néz ki!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kinga, ha megoldod a szállítást...beszélhetünk róla......
      :)

      Törlés
  10. Ez remek alkotás!Csodaszépsége mellett mennyei finomság is a leírás alapján! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva drága :)
      teljesen elkényeztettek kedves hozzászólásaitokkal:)
      Nagyon finom.

      Törlés
  11. Semmi újat nem tudnék mondani, mindet szépet és jót leírtak már az előtterm kommentelők. Egyetértek minden dicsérő szóval!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Marisz, én sem tudok újat, csak azt hogy köszönöm, az elismerő szavaid :)
      Köszönöm és nagyon szeretnélek megölelni :)

      Törlés
  12. Gyönyörű! :) Micsoda illata és íze lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm szépen, tényleg ünnepi volt ez a marcipán-mandula-méz trió.
      :)

      Törlés
  13. Ági szerintem Te egy csodálatos ember vagy! Képet kérünk!!!!

    VálaszTörlés
  14. A Fb-on ezzel a fotóddal többször is találkoztam, és annyira tetszett. Olyan szép, és még milyen finom lehet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy sikere volt a "Tündérek" körében, de megérdemli, mert tényleg rendben van (bár biztos vagyok benne, hogy se Nálad, se nálam, meg Sokaknál, nem kerül olyan dolog a blogra, ami nem vállalható).

      Törlés