2014. június 14., szombat

Epres mascapronés fagylalt, gép nélkül



Még mindig terem a földieper, közben a málna, szamóca, faeper, cseresznye, meggy utolérte,
nem is beszélve a gyógynövényekről amik eddig feldolgozásra kerültek.
Én viszont az írásban nem érem utol magam....sok-sok finomság vár megosztásra (meg fotózásra).
Ezért úgy döntöttem, a földiepreseket 1-2 napon belül megosztom.




Tavaly hozzájutottam egy fagylaltgéphez, de az idén még nem vettem elő.
Nem vettem elő, mert gép nélkül is lehet fagylaltot készíteni, csupán fagyasztó kérdése az egész.
A gép nekem túl macerás, meg nincs is mindenkinek a Barátaim között.
Nekik szeretnék kedveskedni az idén, néhány egyszerűen elkészíthető fagylalttal :)




 Epres mascarponés fagylalt

Hozzávalók

500 g eper
100 g porcukor
250 g mascarpone
250 ml habtejszín
gondolatnyi só

tálaláshoz
3-4 ek friss eperlekvár

Az epret a mascarponéval krémesre kevertem, hozzáadtam a cukrot és a sót.
(A só tényleg csak jelzés értékű.)
A hideg (akár 15-20 perces fagyasztós hűtés is jót tesz neki) habtejszínt habbá vertem.
Óvatosan hogy ne törjem össze, az epres mascarponés masszához forgattam.
Ezt a mennyiséget kettő fagyasztható dobozba kanalaztam
(annál jobb minél laposabb és minél jobban szét tudjuk teríteni benne a fagylaltot).
A dobozokat lezártam és a fagyasztóba tettem.
A következő 2 órában csak gondoltam rá :), nem nézegettem.
Majd egy villával  -lehet akár habverővel, vagy mással-  átkevertem és újra visszatettem a fagyasztóba.
Ezt 30 percenként, mindaddig ismételtem, amíg el nem érte a kívánt állagot.
(Kb. 3-4 x elegendő.)
Ezt követően tálalható.
Még a dobozba a tetejére csorgattam a friss eperlekvárt, ezzel már nem kevertem össze.
Erdei szamócával díszítve tálaltam.

Amennyiben marad belőle, nem fogy el egyszerre, akkor a következő tálalás előtt 30 perccel 
előbb átszoktam tenni a normál hűtőszekrénybe.





 Szeretsz játszani?
Kövesd a bejegyzéseket,
hamarosan a Bioenergetic Kft és a Szeretetrehangoltan blog közös játékára invitállak....





2 megjegyzés:

  1. Hű, Mági! Ez annyira gusztusos! Nagyon-nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marisz <3
      Igen :) szoktál fagylaltot készíteni?

      Törlés