2014. június 10., kedd

Eperlekvár és öntet, tartósítószer nélkül.



Az idei 2. eperlekvár, kevés cukorral készült.
Nem tettem bele semmi mást.


...Napos fotó :)...
 
Este kezdtem a munkát. 
A tisztogatás után, a gyümölcsöt lecukroztam, még párszor megkevertem és így hagytam reggelig.
Reggelre levet eresztett.
Ezt a levet forralás után üvegbe töltöttem, ez lett az öntet.
(Az öntetet sokféleképpen tudom majd felhasználni, de akár 1-2 evőkanálnyi sok-sok vízben, pár citromkarikával és jégkockával remek frissítő, a napi víz mennyiségen túl.)
A fazékban maradt gyümölcsöt botmixerel összeturmixoltam.
Így kevés idő alatt, kevés főzéssel, "sűrűsítő" nélkül, sűrű, de még folyós lekvárom született.
A gyümölcs mennyiségéhez viszonyítva 20 %-a cukrot tettem hozzá.
A cukor igény szerint változtatható, bármilyen más édesítőre cserélhető.
A tartósítószer nélküli befőzés alapjairól  -előkészületek, száraz dunszt, stb.-    itt írtam:
Az idén eltett bodzavirágos eperlekvár, itt található:
 http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2014/06/bodzaviragos-eperlekvar-tartositoszer.html


 


Eperlekvár

Hozzávalók
eper és cukor

Az epret megtisztítottam, megmostam, majd lecukroztam.
Néhányszor megkevertem, majd a hűvös kamrában hagytam reggelig.
Reggel forrni tettem, majd a forró levét üvegbe szűrtem.
Az üveget lezártam és a száraz dunsztba raktam.
A rostos gyümölcsöt   -botmixerrel-   kedvem szerint összeturmixoltam.
Hagytam még pár percig forrni, majd elzártam a tüzet és a forró lekvárt üvegekbe kanalaztam.
Légmentesen lezártam a kupakokkal   -amíg a többivel kész lettem-   fejre borítottam.
A száraz dunsztba raktam az öntet mellé.
Itt hagytam kihűlni (24 óra vagy több).

 Megjegyzés
Egyszerre kis mennyiségeket főzök be, általában 2-3 kg-ot, hisz az érés üteméhez igazodom 
és elsősorban nyersen, frissen fogyasztjuk, csak a maradék kerül a kamrapolcra.














2 megjegyzés:

  1. Annyira szép :) Nem hiába a fiaim is a földi eper tövek mellé szeretnek csücsülni és csipegetni frissen az érett gyümölcsöt :D Tudják mi a jó! :P <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabi í3
      Igen a gyermekek tudják <3 majd látszólag elfelejtik :) de idővel újra előjön a tudás <3
      Köszönöm, gyönyörű napokat!

      Törlés