2013. június 2., vasárnap

Rózsák a kertben



Végre, végre elkezdtek virágozni, illatukat ontani :) 


...Nagyanyánk, Édesanyánk kertjét idéző, romantikus, fodros szirmú, erősen illatozó rózsa, 
amely a barackfa alatt lelt magának helyett :) tehát nem ültettem, egyszer csak lett :)....

A nyár és a parasztkert elképzelhetetlen illatos rózsa nélkül.
 S bár nem csak mi szeretjük, a tetvecskék is előszeretettel látogatják, kicsi odafigyeléssel,
 hangolódással "megkímélhetjük" (nem kell tennünk semmit) rózsáink nagy részét 
(nem kell, hogy mindegyik mentes legyen) tőlük.
Hogyan?

"Egy királynő társaságot igényel", de megválogatja azt. 


 


 Társítsunk a rózsák mellé 'riasztó" növényeket.
 Ilyen a sokak által nagyrabecsült levendula,  fokhagyma,  cickafark, fátyolvirág, liliomok, 
macskamenta, bársonyvirág, kúpvirág, kokárdavirág, az utóbbi három a fonálférgeket is máshová tereli.
 A vöröshagymát, ha a rózsa mellé ültetjük, a vöröshagyma társaságától felerősödik rózsánk illata.
Törekedjünk a természetes, ott élő növények megjelenésére. 
Ez azt jelenti, hogy hagyjuk azt, ami ott akar élni. Ha valamilyen növény kidugta ott a fejecskéjét, gyökeret eresztett, Ő tudja miért jó az neki, ha utólag jött/az "Égből" pottyant, 
akkor biztosan erősítő hatással vannak egymásra. 
Fogadjuk el a természet akaratát, a természet törvényeit. 
Szorosan idetartozik, erről szólnak  a "kártevőnek" titulált rovarok is. 
Szeretjük ha egy rózsa nem tetves, pedig hozzátartoznak a rovarok a kerthez. 
Ők ott élnek. 
Engedjük meg nekik. 
Cserébe, ők is megengedik nekünk, hogy legyen olyan rózsánk, amit nem lepnek el. 
Idővel, az is lehet, hogy csak ilyen rózsánk lesz!!!

Amikor házat építünk, amikor kertet rendezünk, amikor felszántunk/ásunk egy földet, 
akkor mi avatkozunk be a természet egyensúlyába. Betelepítünk olyan növényeket amik nem honosak, messzi földrészről származnak. Letakarítjuk a földet, meztelenné tesszük azt, 
és csodálkozunk....csodálkozunk, hogy a természet védekezik, hogy a természet odaszór egy 
csomó általunk "gaznak" titulált, "kártevőnek" nevezett élőlényt....Bocsánat........

Mi is házat építettünk(építtettünk). 
Én is lecsupaszítottam a kertet, meztelenné tettem a földet, mert az ember ilyen, teremteni akar...én is telepítettem olyan növényeket, amik itt nem honosak, mert tetszettek, mert volt amit kaptam. 
"Műveltem" a kertem, s bár vegyszert alapból nem használtam (így nőttem föl, ezt láttam otthon), de locsoltam csalánnal, zsurlóval, páfránykivonattal, savóval, ezüstkolloiddal, grapefruitmag kivonattal, egy csomó mindenféle magam készítette kivonattal. Készítettem homeopátiás szereket, hogy jóvátegyem a "vétkem" és erősítsem a növényeim, a kertem immunrendszerét. Figyeltem a Holdat, mikor mit erősít, mikor ültessem a gyökér, a termés, a levél, a virág növényeket. Társítottam a növényeket, takartam a földet, mulcsoztam és mulcsozom most is ahol erre szükség van.
A legnagyobb áttörést az idő hozta és az hogy "megengedtem" hogy a természet segítsen: beengedtem/megengedtem, hogy olyan növények eresszenek gyökeret amiket nem én ültettem. Megengedtem, hogy az állatvilág segítsen nekem az egyensúly helyreállításában. 
Jöhetnek a tetűk, jöhetnek a vakondok, jöhetnek a csigák, jöhetnek a madarak.
Átengedtem az irányítást és én csak figyelek! 
Ültetek paradicsomot, cukkinit, stb. de hagyom, hogy közé nőjön a tyúkhúr, a zamatos turbolya, 
a vérehulló fecskefű, a szarkaláb, a pipacs. 


 


Hagyom, hogy tetves legyen a nektarinfa, mert tudom, hogyha felnőttek a katicák, 
a fa "megtisztul" és bőséges terméssel ajándékoz meg. 
Hagyom, hogy a földieper ágyás között pipacs nőjön, nem én szórtam oda a magját, 
hanem hagytam, hogy ott nőjön. 


 
 


Ha elvirágzik, akkor jövök én, kihúzgálom az elszáradt szárát és helyet kap az általam 
valamikor elültetett, azóta elszaporodott körömvirág.
Persze most is beavatkozok, de megtanultam a természettel együtt élni, hagyom élni és a
 természet is hagy engem teremteni.
Ilyen egyszerű, na jó azért bőven tudnék még mit írni. 


 


Amennyiben valaki szeretne meglátogatni, heti rendszerességgel kinyitom a kertem. 
(Előzetes időpontegyeztetés szükséges.) Konkrét kérdésre, konkrét választ adok.


 
 


Tehát ha egyensúlyra törekszünk, akkor lesz olyan rózsa ami tetves lesz, de a többség nem, 
mert egyensúly van. Az egyensúlyban semmi sem kerül túlsúlyba.
Az utóbbi időben a kertművelésben is kezdenek divatirányzatok kialakulni, ugyanúgy, mint a táplálkozásban. Ne engedjük magunkat becsapni, gondolkozzunk, tudatosodjunk, törekedjünk az egyensúlyra.



S ezen kis kitérővel vissza is térek a rózsákhoz. :) 


 
 


A rózsák is gyógynövények, gyógyító növények.


 


Bátran nyúljunk a kertben virágzó rózsákhoz és készítsünk belőlük varázslatos finomságokat. 
Ugyanolyan bátran, mint pl. a bodzavirághoz. 
A rózsasziromból tudunk készíteni rózsavizet, rózsás limonádét, rózsaszörpöt, rózsazselét, rózsalekvárt, stb. Ha még "soknak" találjuk, kicsit bátortalanok vagyunk, de kacérkodunk a gondolattal,
 akkor kombináljuk a kedvenc gyümölcsünkkel, eperrel, cseresznyével, málnával, stb.
Természetesen a szappanok, krémek, szépítészeti szereinkben/szereinkhez is felhasználhatjuk. 
Jönnek új receptek,  és mutatok a régiek közül is.


Íme, egy tavaly készült rózsaszirmos eperlekvár :)




 Rózsaillatos szép napot kívánok!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése