2013. június 14., péntek

Cukkinis omlós lepény



 Ne tessék semmi bonyolultra gondolni. :)




Későn jöttek haza és ebédeltek a Fővárosban.
"Nem vagyunk éhesek" mondták Ők,  de azért jól esne valami falatka,  -ismerve Őket-  gondoltam én.
Volt a hűtőben egy fél adag túrós leveles tészta, így ebből kiindulva gondolkodtam, 
valamit ami csak egy "falatka" lesz fejenként.




Cukkinis omlós lepény

Hozzávalók
1/2 adag túrós leveles tészta
egy arasznyi cukkini
néhány ek. tejföl
frissen őrölt bors

A leveles tésztát kinyújtottam, belesimítottam egy sütőpapírral bélelt 17 cm x 27 cm tepsibe.
A cukkinit uborkagyalun leszeleteltem, majd 3 sorban rápakolgattam a tésztára, úgyhogy hosszában fedjék egymást. A cukkini sor közepét végig megcsorgattam tejföllel, sóztam, meghintettem borssal.




A 200 fokos forró sütőben 15 perc alatt készre sütöttem.




Tényleg falatkák lettek, egy nagyobb családnak kevés ez az adag, 
de nekünk sok-sok friss paradicsommal elegendő volt egy könnyű vacsorára.




A túrós leveles tészta most egy szemcsésebb bolti túróval készült. 
A túró nem ment a tésztában teljesen szét. 
(Kiakartam próbálni, hogy így milyen lesz.) 
Kipróbáltam, szerintem finom, omlós, ropognak benne a túrómorzsák,
 bár nem "olyan" leveles, mint a krémes házi túróval.
 A túrós leveles tészta roppant jó recept. Attól függően, hogy milyen a túró, mindig más: a nagyon krémes házi túróval nagyon leveles a tészta, a bolti krémes túróval (az a téglalap formájú, papírba csomagolt 250 gr-os) olyan "átlag leveles" a tészta, a szemcsésebb (1/2 kg-os zacskós) túróval, nem annyira leveles,
de a ropogós túrómorzsák hozzátesznek az élvezetéhez.
Mind a háromféle jól használható a mindennapokban.




Trollanyu is túrós levelest készített, spenótos töltelékkel :)







4 megjegyzés:

  1. Remek ötlet! Minden nap megnézegetem a cukkini növendékeket a kertben, ha megnőnek ki fogom próbálni.
    A túrós-leveles tészta receptje is fellelhető a blogban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Szil :)
      Én is nagyon várom, hogy egy picit jobban beinduljon a kertben a cukkini :)
      (sok cukkinis recept van a blogon)
      A túrós levelest linkeltem, úgy tudod megnézni, hogy rákattintasz a narancs színnel kiemelt "túrós leveles"-re.
      A kedvedért ide is írom: http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/06/turos-leveles-teszta-alaprecept.html
      Szép hétvégét!

      Törlés
  2. De kedves vagy, hogy ideírtál engem is:) Tényleg szuper ez a tészta, a túrót is nagyon szeretem és most már még jobban. Szerintem az enyém csak kicsit átázott a tölteléktől, de fantasztikus tészta,rendszeresen fogom használni, köszönöm még egyzer:) Legyen szép hétvégétek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen, hisz ide illik :)
      Örülök és köszönöm!
      Nektek is csodás napokat!

      Törlés