2017. január 5., csütörtök

Paradicsomos burgonyafőzelék (rántás nélkül, házi paradicsomlével)





Nagyon szeretjük a paradicsomot a maga idejében.
Amikor meg nincs ideje, akkor a sok-sok paradicsomos finomságot
 amit az ilyen-olyan módon eltett paradicsomból készítek.
Bőséges a választék a kamrában: natúr szűrt és szűretlen lé, ivólé, fűszeres ivólé, paradicsom sűrítmény, zellerrel, bazsalikommal, zsályával, kakukkfűvel, chilivel fűszerezett szószok, 
egészben eltett paradicsom, dzsem és krémes lekvár. 
Ó és aszalt paradicsom, meg akad zöld és zölden eltett is.
Aki megtekinti a tartalomjegyzéket megtalálja a recepteket.
(A napokban mutatom majd a kiegészített jegyzéket is, 
amiben már az elmúlt év finomságai is megtalálhatók.)
Kedvcsináló :)






A paradicsomos krumplifőzelék gyermekkorom kedvence volt. 
Már nem úgy készítem, ahogy akkor Édesanyám. 
Nincs benne liszt és cukor. Így is szeretem, a Gyermekemnek pedig már így természetes.




Paradicsomos burgonyafőzelék


Hozzávalók
burgonya ~ 1 kg
2-3 ek olaj
1 kisebb fej hagyma (most lila)
1-2 szál zeller zöldje
1 babérlevél
zöldbors
op. 1 marék zabpehely v. paradicsomkrém, (esetleg cukor)


- A megtisztított hagymát szeletekre, a krumplit karikákra vágtam.
(A nagyobb krumplikat előbb félbe.)
- Az olajon megfuttattam a hagymát, rákanalaztam a sózott darált paprikát, 
hozzáadtam a babért, a zeller zöldjét, majd a burgonyát.
- Kissé átpirítottam így együtt, majd annyi vizet öntöttem rá, ami még nem lepte el.
- kb 5 percig főztem így, majd ráöntöttem a paradicsomlét és készre főztem.
- A kész főzelékre az ujjaimmal morzsoltam egy mokkáskanálnyi zöldborsot.





Magában szeretem, a Fiamnak gabonakolbászt adtam mellé.


Esik a hó :) a zeller cserépben a teraszon :)





Megjegyzés
- Amennyiben a kívánatosnál hígabb maradna, kevés krumplit törjünk össze és keverjük bele,
vagy paradicsomkrémmel, vagy kevés zabpehellyel sűríthetjük.
- Kuktában készítettem, lerövidítve a főzés idejét.
- A zöldbors, még éretlen bors. A begyűjtés után fagyasztva szárítják. 
Az érett fekete borstól lágyabb ízű.














4 megjegyzés:

  1. Micsoda finomság! Kedvet kaptam hozzá, mint minden írásodtól, szép fotóidtól! Én is nagyon szeretem, de egy csepp kis cukorpótlóval :)
    Sajnos tavaly nagyon kevés paradicsomunk termett, azt pedig megettük frissen. De van még a kamrapolcon régebbről, biztos jó lesz! :)
    Szép napokat kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva <3
      Köszönök mindent!
      Biztos jó a régebbi is, nekem is van, teljesen rendben.
      Jó étvágyat,
      szép napot!

      Törlés
  2. Én ragaszkodom a hagyományos gyerekkori ízhez, kevés rántással és kicsit édesen szeretem, semmi más nincs benne csak a krumpli és a paradicsomszósz :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó <3
      Szeretem a konyhád, bármit megkóstolnék amit készítesz (kivétel a húst :), az édes, rántással készült főzeléked is. Hasonlít az Édesanyám főztjére.
      És ahogy írsz...mindig érzem a számban az ízeket.
      Meleget, napsütést és jó könyvet kívánok Neked!

      Törlés