2017. január 29., vasárnap

Csokoládés szalámi (fehér) aszalt barackkal és dióval sütés nélkül





A boltban mást keresgéltem, mikor megláttam a háztartási kekszet.
Hirtelen jött az ötlet: fehér csokoládés szalámit fogok készíteni :)





A csokoládés szalámiról mindig azt hittem, hogy magyar ☺
sütni nem szerető nagymamák találták ki az unokáik kényeztetésére. És nem.
A csokoládé szalámi a Wikipedia szerint: portugál vagy olasz eredetű desszert.
Az recept tartalmaz: összetört kekszet, tojást, vajat, kakaóport vagy étcsokoládét 
és kevés rumot vagy bort. 
Gazdagíthatjuk magokkal, dióval, mogyoróval, mandulával, 
cukrozott vagy aszalt gyümölcsökkel.
Természetesen húst nem tartalmaz, a szalámi elnevezést a hosszú henger formájáról kapta.






A csokoládé szalámi egy gyorsan összerakható desszert, nem kell sütni,
a hozzávalókon kedvünk szerint alakíthatunk. 





Fehér csokoládés szalámi

Hozzávalók 
1 rúd

250 g háztartási keksz
7 db aszalt sárgabarack
1 marék negyedelt dió
2 tk szárított narancshéj (saját)
150 g fehér csokoládé (spar s. márka)
50 g vaj
150 g habtejszín


1) A tejszínt felmelegítettem. Beleolvasztottam a kis darabokra tördelt csokoládét.
Szintén elkevertem benne a vajat.
2) A kekszet felaprítottam: lettek közte nagyobb és kisebb darabok és morzsalék is.
Hozzákevertem a 4-be 5-be vágott sárgabarackot, a negyedelt diót és a szárított narancshéjat.
3) A száraz hozzávalókra öntöttem a krémes csokoládés vajas tejszínt és az egészet összekevertem.
4) 15 percet pihentettem így, közben többször megkevertem, majd hengerré formáztam.
5) Folpack fóliába csomagoltam és másnapig hűvösre tettem. 
Ez idő alatt a keksz megszívja magát, az ízek összeérnek.






Csokoládés szalámi (barna) a blogon itt:










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése