2016. december 3., szombat

Cickafarkkrém házilag





Az előző írásom a Cickafark csodálatos gyógyító tulajdonságairól szólt és megosztottam, 
hogyan készítettem vele olajat, hogyan maceráljuk olajban.
Itt olvasható:
Az olaj felhasználható salátaöntetként, 
vagy kenegethetjük vele "panaszkodó" testrészünket. 


 


Most megmutatom hogyan készíthetünk belőle krémet, 
egyetlen hozzávalóval: 
méhviasszal.
 Könnyen, egyszerűen.


Termelői méhviasz, reszelve
  

Cickafarkkrém




Mindössze két hozzávaló szükséges:
- a cickafarkos olajunk / macerátumunk és
- méhviasz.


 Az univerzális krémnél bemutatott arányokat alkalmaztam ebben az esetben is:
100 g olaj
20 g méhviasz

- A lereszelt méhviaszt üvegedényben forró víz felett megolvasztottam.
- Hozzáadtam az olajat, összeolvasztottam és krémesre kevertem.
- Az előzőleg kifőzött (10 perc) üvegekbe töltöttem.
 (Ha nincs kicsi üvegünk csak patikai tégelyünk, akkor töröljük ki alkohollal!)
- Feliratoztam: mit tartalmaz, mikor készült.
Sötét, hűvös helyen tárolom.
Minőségét, azaz "gyógyhatását" megőrzi kb. 1 évig, 
illetve addig amíg a bázis olajunk szavatossága. 
Érdemes kevesebbet, gyakrabban készíteni.






Tehát, mire használhatjuk?
- csípések
- vágások
- horzsolások
- kiütés
- viszketés
- rándulás
- zúzódás
- ízületi fájdalom
- alhasi fájdalom
- menstruációs görcsök
- fejfájásnál masszírozásra (és igyuk teát vagy rágjunk friss növényt)
- babáknál pelenkakiütés (előbb kérdezzük meg a védőnőt)


A házi gyógyírunkból tartsuk magunknál, így ha szükség van rá, kéznél lesz.


Megjegyzés
- Az olajban macerálás (a krém is) szárított növényből is lehetséges / elkészíthető.
Ebben az esetben 1 csésze száraz növényt tegyünk üvegbe, 
majd öntsünk rá 2 csésze olajat. 
Tegyük napra (belső ablakpárkányra) és hagyjuk így legalább 6 hétig.
Szűrjük le és kész.
Lásd még itt:
- Amennyiben gyorsan hűl ki a tégelybe öntött krémünk, akkor a közepe behorpad.
Elkerülhetjük, ha melegen tartjuk, lassítjuk a hűlést.
(Lásd a képeket.)

Figyelem!
Állapotos nem használhatja!
Mindig végezzünk bőrpróbát: az alkarunkon pici területre kenjünk
és figyeljük történik-e bármi elváltozás (viszketés, pirosság).

Nem vagyok orvos, csak személyes tapasztalataimat osztom meg.
Légy óvatos és körültekintő!




Az Univerzális krém itt olvasható:
 Ajándékba is adhatjuk 🌲


*


Útközben :)











2 megjegyzés: