2015. április 21., kedd

Pitypangos tojásrántotta



"Pitypangos" jó kedvemben, 
vasárnap mindenbe (majdnem mindenbe) szórtam néhány virágfejecskét vagy szirmot :)




A tojásrántottával kezdtem  -ami késői reggeliként délben került terítékre.
A Férfiak nagyon értékelték, a rántottát is, és a virágokat is.
Ettől lendületet kaptam és "pitypangos nappá" nyilvánítottam a napot.
Szedtem egy kosárkával :) szórtam szirmokat a péksüteménybe, 
és kétféle édességet is készítettem belőle.
A többit szétterítettem egy tálcán, gondolva későbbre, szárítani tettem.




Pitypangos rántotta

Hozzávalók
1 nagy fej vöröshagyma
3 ek teavaj
21 fejecske pitypangvirág
2 - 2 db tojás (összesen 6 db)
2 - 2 db fürjtojás (összesen 6 db)


- A tojásokat feltörtem, a jégzsinórt eltávolítottam, villával éppenhogy összekevertem.


 


- A fürjtojásokat külön tányérba ütöttem, vigyázva, hogy egyben maradjon a sárgája.




- A tisztított hagymát vékonyra szeleteltem és a forró vajon megdinszteltem.
- Rárakosgattam a pitypangfejecskéket és kevertem rajta kettőt-hármat.
A vaj és a hagyma is csodálatos sárga színt kapott.




- Ráöntöttem az összekevert tojást.
Kevertem rajta néhányat,de csak annyit, hogy szaftos maradjon.
- A közepéből elhúztam és ide csúsztattam a fürjtojásokat.
A serpenyőt mozgatva addig hagytam a tűzön, még a fürjtojások fehérje "megdermedt").
Az egészet enyhén megpergettem sóval.

(A tojást nem érdemes előbb megsózni, hisz akkor levet ereszt (vizes lesz), ez pedig nem cél.)









4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik.:) Várom az édesség recepteket is.:
    Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Erzsi <3
      1) Pitypangzselé, hagyományos skandináv recept alapján almával:
      http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2015/04/pitypangzsele-hagyomanyos-skandinav.html
      2) Mennyei pitypangos almalekvár: http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2015/04/pitypangos-almalekvar-tartositoszer.html
      :)

      Törlés
    2. Igen, már láttam:) köszönöm. Nagyon tetszenek El fogom készíteni mindkettőt. Most ismerkedem a kertben és itt - ott fellelhető ehető giz - gazokkal,és nagy örömmel fedezem fel őket.:)
      Erzsi

      Törlés
    3. Erzsi :)
      örülök, csodás ismerkedést és kóstolókat :)
      Szép napokat!

      Törlés