2014. december 31., szerda

Mandulagrillázsos fehér csokoládés bonbon



Ugye kiderült, ez egy sorozat :)

Ez a harmadik :)




Mandulagrillázsos fehér csokoládés bonbon


Hozzávalók

100 g habtejszín
100 g marcipánmassza (aldi)
100 g fehér csokoládé 
50 g mandulaforgács
25 g cukor
"gondolatnyi" só
+
bevonat
90 %-os kakaótartalmú étcsokoládé (50 g elég volt)

A habtejszínt felmelegítettem (nagyon lassú tűzön), belekevertem a darabokra vágott marcipánt.
Elzártam a tüzet, és beleolvasztottam, elkevertem a darabokra tördelt fehér csokoládét.

A mandulaforgácsot (50 g) száraz serpenyőben felmelegítettem.
(Tényleg csak addig amíg a serpenyő felmelegszik.
Gyorsan kell dolgozni  -lassú tűzön-  hisz nagyon vékonyra szeletelt,
magas olajtartalmú alapanyagról van szó.)
Rászórtam a cukrot, meghintettem a sóval és állandó kevergetés mellett "karamellizáltam".
Kihűtöttem, majd az ujjaim közé csippentve összetörtem
 (éppen csak, inkább az egész lapokat... volt a cél).

A langyosra hűlt marcipános masszába forgattam a grillázst.
Teljesen kihűtöttem.

Gőz fölött megolvasztottam a "bevonó" csokoládé 2/3-át, levettem a gőzről és elkevertem.
Beletettem a maradék 1/3-ot és hagytam hogy felolvadjon,
egyúttal visszahűtse a megolvadt csokoládé hőmérsékletét.

A szilikon csokoládéformát alaposan kikentem az olvadt csokoládéval.
Betettem a hűtőbe 30 percre, ezalatt szépen megkeményedett.
Az üregeket feltöltöttem a grillázsos fehér csokoládés krémmel.
Végül az olvadt csokoládéval lezártam a bonbonokat.
Hűtőbe tettem.




5 óra elteltével szedtem ki a formából.

Fogyasztásig, dobozba zárva hűtőben tartom.






Szeretetrehangoltan a Facebookon :)


4 megjegyzés:

  1. Jó lenne most hűtőnek lenni Nálad. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      Vendégnek sem rossz :) gyere bátran....

      Törlés
    2. Köszönöm, talán ha jobb idő lesz. ÓÓÓ most látom, hogy nem írtam alá. Enézést.
      Erzsi

      Törlés