2014. december 29., hétfő

Diós holdak (teasütemény)





Nos, ebben sem fogsz csalódni az biztos.
 Feltéve, hogy szereted a diót (ha nem, cseréld mogyoróra, mandulára,...), 
a roppanós, omlós édes teasüteményt.


 


A lisztet finomra őrölt dióval egészítettem ki, 
a sütemény tetejét durvára vágott dióba "borítottam".
Gondoltam, hogy pöttyintek kettő közé kevéske ízletes savanykás lekvárt, 
de végül, most nem tettem.
Zárható dobozban sokáig eláll.


 


Diós holdak

Hozzávalók

200 g finomliszt
100 g finomra őrölt dió
100 g porcukor
1 csipet só
1/2 csomag (7 g) sütőpor (alnatura/dm)
180 g teavaj
1 db közepes méretű tojás
+
tetejére 
2 marék durvára vágott dió
megkenni tojásfehérje (vagy tej, víz)


A lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam az őrölt diót, a sót, a sütőport és a szintén átszitált porcukrot.
Összekevertem.
A hideg vajat feldaraboltam, majd összemorzsoltam az előbbiekkel 
(előbb az ujjaimmal, majd a két kezem között).
Hozzáöntöttem az előre elkészített tojást és összeállítottam a tésztát.
Folpack fóliába csomagoltam, majd hűvösre tettem (kamra). 
1/2 - 1 óra elég, de akár egy napot is állhat.




A tésztát 4-5 mm vastagságúra nyújtottam, majd egy 5 cm átmérőjű korong 
(mint a pogácsaszaggató) kiszúróformával, holdacska formákat szúrtam ki. 
(Persze lehet holdacska kiszúróval is, de ha semmi nincs, egy pohár is megteszi.)
A tetejüket    -egyenként-   lekentem tojásfehérjével, 
 "arccal" a durvára vágott dióba borítottam, majd áthelyeztem a sütőpapírral borított tepsire.
 Forró, előmelegített (180 fok) sütőben 9-10 perc alatt sütöttem készre.
 Sütőrácson kihűtöttem, majd zárható süteményes dobozba rakosgattam.










2 megjegyzés: