2014. augusztus 26., kedd

Reform cukkinis sütemény



Két sós cukkinis után jöjjön egy édes, azaz sütemény. 


 


Bár édesnek egyáltalán nem mondható, hisz csak kevés mézet tettem bele.
Aki édesen szereti a süteményeket, az nyugodtan tegyen méz helyett cukrot, esetleg abból is többet.
"Reformosra" vettem a receptet, zablisztet és teljes kiőrlésű tönkölylisztet tettem bele, meg kókuszvajat. 
Édesíteni mézzel édesítettem, szódabikarbónával és joghurttal lazítottam, nem kevés kakaóval tettem "felismerhetetlenné" :)
Ugyanis, bárki kóstolta, senki nem tudta megmondani mi van benne :)
Viszont, addig addig kóstolgatták, még közel elkóstolgatták,
 mire észbe kaptam, már csak egy falatot sikerült lefotóznom. 
Persze semmi baj nem történt volna, ha ez elmarad, de Ők mondogatták, hogy tegyem fel a blogra.




Reform cukkinis sütemény


Hozzávalók
220 g reszelt cukkini
2 db tojás
100 g méz
 200 g joghurt
70 g puha kókuszvaj
100 g zabpehelyliszt
125 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
50 g (holland) kakaópor
2 tk szódabikarbóna
1 mokkáskanál só
A sütőt bekapcsoltam 175 fokra (légkeverés).
21 cm átmérőjű, 5 cm magas kerek tepsibe sütőpapírt tettem.
A cukkinit lereszeltem. 
A liszteket összekevertem, hozzákevertem a szódabikarbónát, a kakaóport, sót.
Közepébe csorgattam a mézet, beleraktam a két felütött tojást, a puha kókuszvajat és elkevertem.
Hozzáadtam a reszelt cukkinit és az egészet összekevertem, végül hozzá a joghurtot.
 A sütőformába borítottam, eligazítottam a masszát.
Az előmelegített sütőben 35 perc alatt sütöttem meg.


Nagy cukkiniből készítettem, így ennek a héját leszedtem, 
de kisebb teljesen zsengének mehet bele a héja is.
Nem nyomkodtam ki a levét. Lereszeltem és kész.
 Inkább lassabban süljön, kisebb hőmérsékleten, tovább.
A mézet cukorra, a kókuszvajat vajra cserélhetjük.


Készítettem már többször cukkinivel süteményt, a blogon is található pl. ez:










4 megjegyzés:

  1. Nyami..)
    Jöttem megnézni a szilvalekvár receptedet.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem találom.:( De majd még keresem...

      Törlés
    2. Itt van :)
      http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2012/09/csokolades-szilvalekvar-natur.html

      Törlés
    3. Drága Mamka <3
      szép napot!

      Törlés