2014. április 29., kedd

Újhagyma krémes leves zabpelyhes gombóckával




Bővebben :) Tavaszias újhagymaszár krémes leves csalános vajas zabpelyhes gombóckával.
Nos így már közel mindent leírtam ami kell hozzá, ha tetszik, máris készítheted :)




Ó az arányokra is kíváncsi vagy?
Jó, akkor még bővebben :)


Egyik kedves ismerőstől, M.-től a piacon különleges ajándékot kaptam :)
Újhagymát.


...a zöldjétől már megfosztottam...

 Lila újhagymát, aminek a különlegessége a zsengeségében, ízében és nagyságában rejlett.
Jó esetben minden újhagyma ilyen   -a kertben nekem is van újhagyma-    de ez mégis más volt....
Szinte omlós, és édes, egyáltalán nem csípős és a illata is enyhébb.
Az 5 darab hagyma szára több mint 1/4 kg volt.
Elterveztem, hogy krémlevest készítek belőle.
Tettem hozzá a krémesség kedvéért, újkrumplit, a színhatás kedvéért új sárgarépát.
A zabpehelygaluskát (gombóckát) az elmúlt hetekben többször készítettem.
Sejted miért.
Hát persze, mert roppant finom.
A zöldfűszer ami belekerül, mindig más: petreszelyem, zellerzöld, tárkony, most friss csalán.




Újhagyma krémes leves zabpelyhes gombóckával

Hozzávalók

1 nagy csokor újhagyma zöldje
2 db közepes nagyságú új sárgarépa
4 szem (közepes nagyságú) újkrumpli
1-2 gerezd fokhagyma
vaj
petrezselyem
bors
1 dl tejszín

galuska
70 g apró szemű zabpehely
30 g finomliszt
3-4 ek apróra vágott friss csalán (máskor más)
30 g vaj
7 ek forró leves (víz)
1 db tojás

- Mindent megtisztítottam: 
a hagymaszárat apróbbra vágtam, a krumplit kockára, a sárgarépát felkarikáztam.
- Kevés vajon mindezt megdinszteltem, majd fűszereztem.
- Felengedtem vízzel és készre főztem.


...apróra vágtam a csalánt...

- Közben elkészítettem a galuskát: 
a száraz hozzávalókat kimértem, hozzáadtam a tojást,
 a másik felére pöttyintettem a vajat és a vajra mertem a forró leves léből.
(Így a vaj rögtön elolvad a zabpehely pedig kissé megdagad.)
- Összekevertem és hagytam pihenni amíg a leves megfőtt.




- A levesből kihalásztam kevés sárgarépát (félretettem), 
majd a többi levest "nagyjából" összeturmixoltam a botmixerrel.
(Nem törekedtem, hogy teljes munkát végezzek, a célom csak az volt, hogy sűrűbb, krémesebb legyen.)
A krémesség érdekében még beleöntöttem kevés tejszínt.
- Beleszaggattam a gombóckákat és készre főztem.
- A sárgarépákat szétosztottam mindenki tányérjába, 
hogy így színesítsem meg a pasztellzöld színű levest.





4 megjegyzés:

  1. Ó, de csodás, kellemes fotó. A leves nagyon finom lehet... imádom az újhagymát, imádom a zabpelyhet, ráadásul krémleves függő vagyok. Kell ennél több? :)

    VálaszTörlés
  2. Megcsináltam brokkolikrémlevessel a zabpehely galuskákat (csalán helyett snidlinggel) nagyon jó lett! :)
    köszi a receptet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia <3
      Nagyon örülök :) a snidling remek ötlet! én is köszönöm.

      Törlés