2014. április 16., szerda

Túróból készült gnocchi aszalt paradicsomos mártásban



Rendszeresen készítek túróból gnocchit.
Igaz az alaptészta mindig ugyanaz, de mégis mindig más lesz :)
Miért(?) hát mert mindig kerül bele valami friss vagy szárított zöld, fűszer, gyógynövény, vadnövény :) 
ami éppen van a kertben vagy a fűszeres polcon.
Attól is mindig más, hogy milyen mártást kap: sajtmártás, vagy csak vaj, paradicsomos,
 talán pont a mártás készül gyógynövényből.
Mennyei, a Családom rajong érte. Ha van otthon túró akkor gyorsan megvan.




Túróból készült gnocchi, aszalt paradicsomos mártásban

 


Hozzávalók
gnocchihoz
500 g túró, a szárazabb fajtából (vagy ricotta)
250 g rétesliszt
2 db tojás
2 ek olaj
tengerisó
1 kisebb csokor petrezselyem

formázáshoz
1-2 ek olaj

mártáshoz
fokhagyma
tengerisó
frissen őrölt bors
aszalt paradicsomos olívaolaj

tálaláshoz
friss bazsalikom
esetleg parmezán
-A túrót egy tálba öntöttem, ráöntöttem a két darab tojást, sóztam, 
hozzáadtam a tiszta száraz, apróra vágott petrezselymet, a 2 ek olajat.
- Összekevertem, majd hozzáadtam a 250 g réteslisztet.
(Lehetséges, hogy kevés lisztre szükség van még, ez függ a túró nedvességétől.)
- Elkészítettem a paradicsommártást.
Egy nagyobb serpenyőbe tettem az aszalt paradicsomos olajból,
 rádobtam a szeletekre vágott fokhagymát, majd ráraktam az aszalt paradicsomból.
Amikor kikúszott az illat, ráöntöttem az egész paradicsomokat, levestől mindenestől.
A fakanállal kissé szétnyomtam az egész paradicsomokat és pár percig hagytam hogy sűrűsödjön.
Tekertem rá borsot.
- Közben forraltam vizet.
- A tésztát kissé olajos munkafelületre tettem, szétlapítottam, hosszú hengereket sodortam belőle.
A hengereket kissé ellapítottam, majd egy habkártya segítségével feldaraboltam.
Minden tésztafalatra villával rányomtam.




- Több adagban kifőztem a gnocchikat. Amint feljön a víz tetejére, elég neki 1-2 perc.
- Közvetlenül a paradicsommártásba szedtem át, egy szűrőkanállal (lecsöpögtettem).
- Frissen/nyersen szórtam meg a bazsalikommal.




 A nudli formázásához egy részletesebb segítség, itt található:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2012/02/nudli-vagy-gnocchi-makos.html
Túróból gnocchi kéksajt mártással, itt található:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2012/02/turobol-gnocchi.html
Tésztájában spenótos gnocchi, itt található:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2012/04/spenotos-turos-gnocchi.html










8 megjegyzés:

  1. Inycsiklando! Biztos kiprobalom.

    VálaszTörlés
  2. Ma ez lett vacsorára. Petrezselyem helyett medvehagymát kevertem a tésztához. Fenomenális lett, köszönjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Joli <3
      nagyon örülök, hogy ízlett, a medvehagyma zseniális!
      Örömmel :)

      Törlés
  3. Husvetrol maradt fel kilo turom. Jo hogy tegnep beneztem hozzad, mert igy most a legjobb helyre kerult. Nagyon finom lett, koszonom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. TemesiSz <3
      Nagyon örülök :) azért vagyunk hogy inspiráljuk egymást :) Egészségetekre!

      Törlés