2014. március 4., kedd

Mandulás linzer



Mandulás linzer: klasszikus felállás, nem klasszikusan.




Szombaton a piacon, E. néni egy mandulával megszórt sütivel érkezett, 
miközben vásároltunk a Férjétől. 
A közeli kávézóban adták a kezébe, a kávéja mellé. 
Ahogy láttam olyan kekszféleség volt, négyszögletesre szabva.
Nem jártam a recept után, de mi tagadás inspiráló volt, 
annyira, hogy délután készítettem egy mandulás linzert.
A klasszikus 3-2-1 arányból indultam ki, de a liszt egy harmadát 
teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztre, másik harmadát finomra őrölt mandulára cseréltem.
Ezek miatt egy kevéske sütőport adtam hozzá.
A cukor mennyiségét lecsökkentettem, azaz ízlésünkhöz igazítottam.




 Mandulás linzer

Hozzávalók
100 g finomra őrölt mandula
100 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
100 g finomliszt
1 púpos mokkáskanál sütőpor (alnatura/dm)
200 g hideg teavaj
75 g cukor
picike só
1 db tojás
(ha szükséges 1-2 ek hideg víz, nekem nem kellett)
+
tetejére: kevés szeletelt mandula
tojásfehérje
+
tálaláshoz: lekvár (házi natúr szőlődzsemet* választottam)

Az aprítógéppel dolgoztam össze a tészta alapját.
A héj nélküli (fehér) mandulát a cukorral együtt a gép tartályába tettem és megdaráltam. 
Hozzáadtam a liszteket, a hideg vajat, a sütőport, a picike sót.
Morzsásra daráltam.
Tálba öntöttem, hozzáadtam a tojást és  a kezemmel összedolgoztam a tésztát.
Lefedtem és hűtőbe tettem 1 órára.



A sütőt 170 fokra kapcsoltam, a sütőlemezt sütőpapírral borítottam.
A tésztát háromfelé vettem, az elsőt vékonyra (~4 mm) nyújtottam és virág formájú kiszúróval kiszaggattam.
A sütőlemezre pakoltam és 8-9 perc alatt megsütöttem. Közben a másodikat is kinyújtottam, kiszaggattam, majd lekentem egy kevés tojásfehérjével és megszórtam szeletelt mandulával.
A harmadikat is nyújtottam, kiszaggattam, majd a közepüket egy kisebb szív alakú szaggatóval kiszurkáltam. Tepsire raktam mind és megsütöttem.




Hagytam kihűlni, majd kekszes dobozba rakosgattam.
Nem töltöttem meg előre az összeset, csak annyit, amit egyszerre elfogyasztunk.




* A szőlődzsem akkor készült, amikor ez a natúr "befőtt", egy kevés keményítővel sűrítettem be.






4 megjegyzés:

  1. Ez a lekvár!......Törnöm kell újra mandulát.:) Éhes lettem a sütit látva.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamka <3
      Nem csodálom, finom falatok a linzerek :)
      Most fogyott el, holnap nekem is ki kell találnom valami újat :)

      Törlés
  2. En is nagyon szeretem ezeket !

    VálaszTörlés