2013. május 22., szerda

Köles csirkemellel és paradicsomos sok hagymás gombával



Vettem egy csirkemellet,  volt szép friss gomba, kölest meg régen ettünk. 
A kérés: "valami paradicsomos legyen..." hát ezt készítettem.




Csirkemelles köles
paradicsomos három hagymás gombával

Hozzávalók
1 db csirkemell (nem volt kicsi)
20 dkg köles
olaj
tengerisó
frissen őrölt bors
babérlevél
20 gr vaj

-------------------

gomba
natúr paradicsomkrém (aldi/tubus)
újhagyma
fokhagyma
snidling
tengerisó
frissen őrölt bors
fűszerpaprika
olaj




A csirkemellet vékony csíkokra vágtam, majd a megforrósított olajon elkezdtem pirítani,
a babérlevéllel együtt.
 Amikor kifehéredett és már itt-ott  pörkös lett, ráöntöttem a tiszta kölest, sóztam, tekertem rá borsot és a köles mennyiségének megfelelően 3x-os mennyiségű vizet öntöttem rá. Készre főztem. Elzártam a tüzet, belekevertem a hideg vajat, ettől selymesebb, krémesebb az egész. Lefedtem fedővel és tálalásig így maradt.




A gombát vékony szeletekre vágtam. A fokhagymát szintén szeletekre, a zöldhagymát karikára szárával együtt. Az olajra dobtam a hagymákat, majd a sistergés erősödésével a gombát szintén. Fedő nélkül pirítottam, majd megszórtam a fűszerekkel (paprika, só, bors, sózott paprika, chilipehely), végül hozzáadtam a paradicsomkrémet (nem keveset, ízlésnek megfelelően) és többször kevés vizet.
Mindig ahogy elpárolgott, keveset utána töltöttem.

Azt szeretik, ha a gomba inkább roppanós, tehát nem főztem túl sokáig.

 A snidlinggel alaposan megszórva tálaltam :)







2 megjegyzés:

  1. ilyen nagyszerű étel nem maradhat komment nélkül! :)))

    ámulok, milyen könnyedén alkotsz az éppen otthon lévőből, a Család kérése szerint teljesen új ételeket!
    azt az új technikát, hogy a húst a kölesben puhítod meg, mindenképpen kipróbálom, egy edénnyel és egy figyelnivalóval kevesebb a gázon, és gondolom, a köles is gazdagabb ízű lesz.

    nagyon inspirálnak a májusi receptjeid, köszönöm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      Ismersz már....
      Ezt az ételt nem kóstoltam, csak a Férfiaknak készítettem.
      Végül is miért ne lehetne, biztos jók együtt :)

      Törlés