2019. február 21., csütörtök

Vegán élesztőpehely krém







 A minap megosztottam az facebookon az élesztőpehely-pástétom linkjét, 
a következő szöveggel.
"14 év együttélés után búcsút kell vennünk,
a kifogástalanul kinéző hűtőnktől. Semmi baja, csak nem hűt...
"Elszökött a gáz" diagnosztizálta a szerelő.
Szóval kipakoltunk.
A Férjem számtalan üvegről kérdezte meg, mi van benne?
Számomra egyértelmű mi van benne, ezért nincs ráírva. 😉
Az egyik a vegán élesztőpelyhes krémem volt.
(Napraforgó magkrém élesztőpehellyel.)
Ez nincs a blogon, de van másik, amiben van tejtermék.
http://szeretetrehangoltan.blogspot.com/2016/01/sorelesztopehely-pastetom.html
A sörélesztőpehely inaktív élesztő, nem lehet vele keleszteni,
de igazi vitaminlöket a szervezetünknek!
Vidám napot kívánok!
Mági"




Nos, csak kapkodtam a fejem...számtalan kérést kaptam, hogy 
hogyan csinálom a vegán élesztőpehely krémet.
Mindenkinek válaszoltam 
és most itt is megosztom.




Készítek egy alapot, ami úgy ahogy van, finom, 
de kerülhet még bele ízlésünknek, pillanatnyi hangulatunknak megfelelően ez az.
Pl. - ha szendvicskrémnek készítem, 
akkor még adok hozzá hidegen sajtolt napraforgóolajat vagy kókuszvajat.
Teszek bele fokhagymát, aszalt paradicsomot, fűszereket
- ha zöldségekhez eszem, akkor még egy csokor zöld fűszert
...




Vegán élesztőpehely krém

Hozzávalók

1. Alap
100 g napraforgómag
70-80 g víz
10 g élesztőpehely
pici só


2.
Az alap
+
10 g kókuszvaj vagy más hidegen sajtolt olaj

3.
A 2.
+
1-2 gerezd fokhagyma
fűszerek
(fűszerpaprika, bors, zöldfűszerek, stb.)
aszalt paradicsom
olivabogyó


Menete
A napraforgót 1-2 órára beáztatom.
Hozzáadom az élesztőpelyhet és pici sót.
Krémesre turmixolom.
Hozzáadom amit még szeretnék és tovább turmixolom.




Kenhetjük kenyérre, magkekszre.
 Ehetjük salátával: pici golyókat formázok belőle és a saláta tetejére rakom.
Kicsit hígabban, fűszeresen, fűszernövényekkel, tehetjük tésztára, pl. mint a pestót.






Szeretetrehangoltan:



a napi kenyerünk: organikus, kovászos, szeretetre hangoltan...



4 megjegyzés:

  1. És így lehet venni, hogy sörélesztőpehely ??? Eddig még csak nem is hallottam erről :-) Érdekes :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó 🌹
      Igen, reformboltban, herbáriában biztosan kapsz.
      Nagyon finom! Szerintem tetszeni fog Neked!

      Törlés
  2. Kedves Mági! Meddig áll el a krém? Korábban én is készítettem élesztő pehelyből krémet, tejföllel és vajjal. Nagyon tetszik ez a recept, biztosan ki fogom próbálni 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsi! 🌼

      ~ Egy hétig hűtőben. Tovább nem tartanám.
      Sok sikert!
      Mági

      Törlés