2018. június 16., szombat

Fekete ribizlis csokoládés pite (tart)




Különleges torta, születésnapra. 




Megterveztem, megcsináltam, fotóztam,
 majd másnap egy jól átgondolt mozdulattal -néhány kivételével- töröltem a fotókat.
Persze áttöltés előtt.
Hm. van ilyen.
Abból kellett gazdálkodni ami maradt 😉




Fekete ribizlis csokoládés pite 

tészta
250 g liszt
150 g puha vaj
csipet só
30 g cukor
1 db tojás

feketeribizli réteg

300 g fekete ribizli
2 ek étkezési keményítő
50 g nádcukor

csokoládé réteg
200 g 72 % kakaótart. étcsokoládé
130 g habtejszín
20 g vaj
csipetnyi só




1) A puha vajat a tojással, cukorral, sóval habosra kevertem, 
majd a lisztet hozzáadva összeállítottam a tésztát.
Folpack fóliába csomagolva betettem a hűtőbe (legalább 30 perc).
Ezt követően vékonyra nyújtottam, kibéleltem vele egy 26 cm x 3 cm-es piteformát,
úgy hogy pereme is legyen. A tészta alját alaposan megszurkáltam.
180 fokos előmelegített sütőben (légkeverés) 15-20 perc alatt készre sütöttem.
Félretettem, kihűtöttem.
(Előre, előző nap is elkészíthető, csak arra figyeljünk, 
hogy megőrizze a minőségét, ne száradjon ki, ne puhuljon be.)

2) A fekete ribizlit tisztítás után a cukorral összeforraltam, 
hozzákevertem a keményítőt, kihűtöttem.
A kihűlt tésztakorongra halmoztam.





3) Ganache
A habtejszínt felmelegítettem, 
(csak annyira legyen meleg, hogy a csokoládé elolvadjon benne)
a apróra tördelt csokoládét beleöntöttem és hagytam hogy megolvadjon.
Ez kb. 3 perc.
Kézi habverővel krémesre kevertem, belekevertem a csipetnyi sót és a vajat.
Azon nyomban a fekete ribizlis rétegre öntöttem.


Az egész süteményt kihűtöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése