2016. február 19., péntek

Kardamomos-narancsos-mogyorós keksz




A előbbi bejegyzésben említettem, hogy a hozzávalók kicsi változtatásával 
másik kekszet is készítettem. Úgy "megjelenésben" mint  -a fűszereknek köszönhetően-
 ízben és illatban teljesen más lett. Pedig a liszt, vaníliáscukor, vaj ugyanannyi.
A tojásból csak egyet tettem, a szükséges nedvességet vízzel pótoltam.
Az egész diót, törökmogyorót, most szeletelt földimogyoróra cseréltem. 
A tésztába kevés került, de formázás után, sütés előtt ebbe hempergettem bele.


 


Az íze? 
Nos, csukjuk be a szemünket és gondoljunk a vaníliára  :) megvan?
a kardamomra :) érezzük? 
és a reszelt narancshéjra :) hm. 
és együtt a háromra?
 :)




Kardamomos-narancsos-mogyorós keksz

Hozzávalók
200 g liszt
1/4 cs sütőpor (dm/alnatura)
70 g házi vaníliáscukor
1 mk kardamommag összezúzva
1 db narancs reszelt héja (kezeletlen v. bio)
100 g hideg vaj
1 db tojás
2 ek víz
30 g szeletelt földimogyoró (v. mandula)
+
~ 50 g szeletelt földimogyoró

- A lisztet, vaníliáscukrot, sütőport, sót, alaposan összekevertem, 
belekevertem a fűszereket,
majd összemorzsoltam a hideg felkockázott vajjal.
Rászórtam a 3 dkg szeletelt mogyorót, elkevertem.
- A közepébe öntöttem az előkészített a tojást, a vízzel kicsit elkevertem, 
majd összedolgoztam a tésztát.
- 30 percet pihentettem.
- A mogyoróból szórtam egy tányérra.
A tésztából ~ 2 - 2,5 cm átmérőjű golyókat formáztam és 
meghempergettem a szeletelt mogyoróba.
Sütőpapírral borított tepsire sorakoztattam.
- 175 fokos sütőben 20 percet sütöttem. 
(A sütési idő eltérhet.)








Útközben :)


Együttlét: nyárfa és fagyöngy :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése