2015. március 13., péntek

Csokoládés szalámi



A Férjem minden alkalommal, amikor szóba kerül   -avagy terítékre-  a csokoládés szalámi, 
hevesen tiltakozik a megnevezés ellen.
Próbálkozik meggyőzni új elnevezésekkel, de én azzal érvelek, hogy ez a neve és kész.
Na mindegy, végül is csak a neve miatt tiltakozik, enni szereti :)




Most gazdagabban készítettem :) került bele aszalt áfonya, aszalt sárgabarack, 
pirított pisztácia és dió.  Szárított narancshéjjal fűszereztem.
Elég jó lett :)


 


Csokoládés szalámi
2 rúd

Hozzávalók
150 g teavaj
100 g habtejszín*
150 g 70 % étcsokoládé
1 ek kakaópor 
125 g finomra őrölt keksz
125 g apróra darabolt keksz 
1 cs szárított narancshéj (alnatura/dm)
50 g aszalt áfonya
50 g aszalt sárgabarack (négybe vágtam)
100 g pirított negyedelt dió
50 g pisztácia
+
1-2 ek porcukor

A teavajat összeolvasztottam a tejszínnel, elzártam a tüzet.
beletördeltem a csokoládét és habverővel krémesre kevertem.
Belekevertem a kakaóport.
A kekszeket összekevertem a narancshéjjal, az aszalványokkal és a magokkal.
Ráöntöttem a csokoládés masszát, fakanállal alaposan összekevertem.
Folpack fóliára halmoztam (2 adag), hengerré formáztam , becsavartam a fóliába,
majd fólián keresztül tovább formázgattam a rudat.
Kamrába tettem másnapig.
Csomagolópapírra kevés porcukrot szórtam és a rudakat meghempergettem benne.




- Mi úgy szeretjük ha a keksz darabok ropogósak maradnak, ha úgy szereted,
 hogy az is puha, akkor nyugodtan tegyél több tejszínt (20-50 g).
- Hihetetlen, de az én gyermekkoromban nem volt még más keksz, csak a háztartási 
(szerintem), ezért most is háztartási kekszből készítettem :)
- A pisztácia sós volt. Miután megtörtem, szűrőbe tettem, leöblítettem vízzel, 
majd  szárazra töröltem és a dióval együtt enyhén megpirítottam.
- Nem tettem bele cukrot, de lehet :)







6 megjegyzés:

  1. :) Nálunk keksz-szalámi volt, férjeméknél szalámitészta.Mindig elbeszélgetünk róla, hogy is legyen akkor ...
    Lényeg, hogy örök kedvence, így nemsokára ismét terítéken. Köszi az új megközelítést!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. VRJúlia,
      :)
      holnap elmondom a Férjemnek...
      Örömmel :)

      Törlés
  2. Nálunk is kedvenc és mi is háztartási kekszből készítjük. Az utóbbi időben unokatesóm látja el a családot, mikor hazajönnek látogatóba, mindenki kap egy szép nagy rudat :-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mági!
    Tegnap elkészítettem ezt a "szalámit". Eddig soha nem ettem és nem is készítettem, gondoltam, most kipróbálom. Hát BEJÖTT!!! Annyira finom lett!!!! Köszönet érte!!! Eddig bármelyik receptedet készítettem el, mind-mind családi kedvenc lett. Köszönet a receptekért!
    Ezúton kívánok kellemes, boldog ünnepeket neked és családodnak!
    Üdvözlettel, egy rajongód: Magdi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Magdi!
      Nagyon, nagyon örülök, köszönöm szépen kedves soraid.
      A csoda Benned van!
      Nektek is Áldott napokat!
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés